اکسپنگ چین قصد دارد خودروهای برقی را در اروپا تولید کند تا تعرفهها را کاهش دهد.
به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، اکسپنگ، شرکت خودروسازی چینی به دنبال یک سایت تولیدی در اروپاست و آن را به جدیدترین سازنده خودروهای برقی چینی تبدیل میکند که به دنبال کاهش تاثیر تعرفههای واردات با ساخت خودروهای خود در منطقه است.
هی شیائوپنگ، مدیرعامل چینی فولکس واگن در مراحل اولیه انتخاب یک سایت در اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از برنامه آتی خود برای بومی سازی تولید است.
او گفت که اکسپنگ قصد دارد یک مرکز داده در مقیاس بزرگ در اروپا راه اندازی کند زیرا مجموعه نرم افزار کارآمد برای ویژگیهای رانندگی هوشمند خودروها بسیار مهم است. او ادامه داد که برنامه گسترده اکسپنگ برای جهانیشدن تحت تأثیر مالیاتهای بالاتر قرار نمیگیرد، اگرچه او خاطرنشان کرد که برخی از سودهای کشورهای اروپایی پس از افزایش تعرفه کاهش مییابد.
ایجاد ردپای تولیدی در اروپا باعث میشود که اکسپنگ به صفوف رو به رشد سازندگان خودروهای برقی چینی، از جمله بیوایدی، چری و زیکر از گروه هلدینگ جیلی ژجیانگ، بپیوندد و به دنبال ایجاد تولید در منطقه برای به حداقل رساندن تأثیر تصمیم اتحادیه اروپا برای افزایش عوارض خودروهای برقی ساخت چین تا ۳۶٫۳ درصد است. اکسپنگ قرار است با تعرفه اضافی ۲۱٫۳ درصدی روبرو شود.
مالیاتهای اضافه شده اروپایی تنها یکی از جنبههای یک مناقشه تجاری جهانی است. ایالاتمتحده تعرفههایی را بر واردات خودروهای برقی چینی اعمال کرده است که میتواند به ۱۰۰ درصد برسد، زیرا دو اقتصاد بزرگ جهان بر سر صنعتی که تا حدودی به لطف یارانههای پکن به سرعت در حال رشد است، با هم رقابت میکنند.
این خودروساز در نیمه اول حدود ۵۰ هزار وسیله نقلیه تحویل داد که تنها حدود یک پنجم فروش ماهانه بیوایدی است. بر اساس آخرین گزارش سه ماهه، اگرچه چشمانداز تحویل آن برای سه ماهه جاری فراتر از برآوردهای تحلیلگران بود، اما درآمد پیش بینی شده آن بسیار کمتر از انتظارات بود.
اکسپنگ همچنین تخصص خود را در زمینه هوش مصنوعی و ویژگیهای پیشرفته رانندگی کمکی میداند تا به اروپا نفوذ کند. او گفت که این یکی از دلایلی است که باید یک مرکز داده در مقیاس بزرگ را در آنجا راه اندازی کند تا بتواند آن ویژگیها را در منطقه معرفی کند.
بلومبرگ گزارش کرد که فروش یک میلیون خودروی مجهز به هوش مصنوعی در سال، پیش نیاز شرکتهایی خواهد بود که در نهایت در ۱۰ سال آینده به عنوان برنده ظاهر میشوند، که در آن راننده انسان ممکن است به طور متوسط روزانه کمتر از یک بار در روز فرمان را لمس کند. ما میخواهیم شرکتهایی را ببینیم که از سال ۲۰۲۵ چنین محصولاتی را عرضه میکنند و اکسپنگ نیز در میان آنها خواهد بود.