فروش خودروهای برقی ساخت چین تسلا در ماه آگوست سالانه سه درصد رشد داشته است، این درحالی است که نیروی فروش این کشور به عنوان بخشی از اخراج جهانی شرکت آمریکایی در حال کاهش است.
به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، دادههای انجمن خودروهای مسافری چین نشان داد که فروش خودروهای الکتریکی چینی خودروساز آمریکایی تسلا در ماه اگوست نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشته است. تحویل خودروهای مدل ۳ و مدل Y ساخت چین نسبت به جولای ۱۷ درصد افزایش یافته است.
بیوایدی، رقیب چینی با خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی خود، جهش سالانه ۳۵.۳ درصدی را در فروش خودروهای سواری در ماه آگوست ثبت کرد و به بالاترین سطح ماهانه ۳۷۰ هزار و ۸۵۴ دستگاه رسید.
سایر رقبای محلی خودروهای محلی نیز فروش بالاتری را گزارش کردند. افزایش تعداد تسلا در چین، از جمله فروش داخلی و صادرات به اروپا و مناطق دیگر، در بحبوحه مشوقهای گسترده برای خریداران محلی و همچنین پیشرفتهایی در جلب حمایت دولت رخ داد. به نظر میرسد روند صعودی در فروش تسلا در چین در سه ماهه سوم در جریان است.
بر اساس دادهها و تحلیلهای بانک بینالمللی بازرگانان چین، در ماه جولای، تسلا ۷۸ درصد افزایش سالانه تحویل را نشان داد. پیشبینی میشود که حجم خردهفروشی تسلا در ماه آگوست به ۶۵ هزار دستگاه برسد که به کمک رشد قوی در شهرهای کوچکتر خواهد بود. شی جی، تحلیلگر در هنگکنگ گفت اگر چنین روندی در ماه سپتامبر ادامه یابد، تسلا ممکن است بالاترین حجم فروش سه ماهه را در چین در سه ماهه سوم ۲۰۲۴ ثبت کند.
رویترز گزارش کرد که تسلا از ماه آوریل، یک طرح تامین مالی با وام بدون بهره حداکثر تا پنج سال ارائه کرده است تا خریداران محتاط را جذب کنند.