مرسدس بنز بار دیگر با یک خودروی شگفت آور و جذاب بار دیگر ثابت کرد در بازار بهترین است و همواره در زمینه تولید خودرو چه بنزینی چه برقی ، حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، شرکت مرسدس قصد دارد موتور احتراقی و خودروهای الکتریکی خود را با حذف تدریجی خط تولید جداگانه “EQ” یکی کند. این فرآیند از سال گذشته با عرضه G580 با فناوری EQ آغاز شد و در اواخر این ماه با CLA ادامه خواهد یافت. در همین حال، اولین تیزر برای GLCالکتریکی هم عرضه شده و باعث شگفتی جهانیان به خصوص طرفداران بنز شده است. تولید EQC قدیم در اواسط سال ۲۰۲۳ پس از حدود چهار سال حضور در بازار متوقف شد. این خودرو هرگز در ایالات متحده فروخته نشد اما مرسدس اکنون تأیید می کند که جایگزین آن برای حضور در ایالات متحده برنامه ویژه دارد. GLC با فناوری EQ که کاملاً به شکل استتار ساخته شده است، به عنوان یک پیشرفت جدید با پیکربندیهای دیفرانسیل عقب و تمام چرخ محرک در راه است. مدلهای مجهز به ۴Matic به یک واحد قطع (DCU) مجهز میشوند تا محور جلو را برای افزایش راندمان باز کند.
مرسدس می گوید موتور عقب را با یک گیربکس دو سرعته مهندسیکرده است. هر دو واحد محرک الکتریکی جلو و عقب از اینورترهایکاربید سیلیکون بهره می برند. GLC الکتریکی دارای معماری 800 ولتی است که سرعت شارژ بیش از ۳۲۰ کیلو وات را امکان پذیر میکند. به یاد داشته باشید که EQC از بین رفته تنها با شارژ DCحداکثر توان ۱۱۰ کیلووات را دارد، بنابراین این یک پیشرفت بزرگ خواهد بود اما اوج قدرت یک چیز است و قدرت پایدار چیز دیگریاست. ستاره سه پر می گوید اعداد اولیه آن نشان می دهد که “نوع باتری برتر” مدل جدید به طور مداوم بیش از ۳۲۰ کیلووات خواهد بود.
جزئیات مربوط به پلتفرم در هاله ای از ابهام قرار دارد اما مرسدس تصریح می کند که GLC با فناوری EQ از همان ابتدا به عنوان یکSUV صرفا الکتریکی مهندسی شده است. ما باید منتظر رونماییکامل باشیم تا بدانیم آیا ارتباطی با مدل معمولی پیشرانه وجود دارد یا اینکه رقیب تسلا مدل Y واقعاً یک خودروی الکتریکیسفارشی است.
این خودرو مانند نسل قبلی خود، یک پمپ حرارتی دریافت می کند که انرژی را از واحد محرک الکتریکی، گرمای هدر رفته از باتری و هوایمحیط دریافت می کند. در مقایسه با خودروهای مشابه مجهز به بخاریبرقی معمولی، فضای داخلی تنها با استفاده از یک سوم انرژیالکتریکی گرم می شود. پمپ حرارتی همچنین بسته باتری را با رسیدن به دمای مطلوب برای تضمین شارژ سریع در همه شرایط فراهم می کند.
جایگزین EQC همچنین دارای یک سیستم ترمز جدید است که بوستر ترمز، سیلندر اصلی و کنترل ESP را به جای جدا نگه داشتن اجزا در یک ماژول کوچکتر و احتمالاً سبک تر، دسته بندی می کند. ترمز احیا کننده برای بازیابی انرژی که در غیر این صورت هنگام ترمز هدر می رود پشتیبانی می شود و آن را برای برد بیشتر در باتری قرار می دهد.
در مورد استایل، ما این تصور را داریم که به اندازه EQE SUV و EQS SUV بزرگ نیست. مرسدس اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد با ساختن نسل بعدی خودروهای برقی خود بیشتر شبیه محصولات ICE به نظر برسد و این استراتژی که از همان روز اول توسط رقیب بیام و به اجرا درآمده است را کنار بگذارد. محصول تازه وارد به خط تولیدمرسدس بخشی از تولید محصولی است که شامل ۱۷ خودروی برقی و ۱۹ خودروی ICE است که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۷ به فروش برسد.
گزارش: سعید شمیرانی