حمایت از صنایع کشتی‌سازی افزایش می‌یابد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
دبیر شورای‌عالی صنایع دریایی کشور:

حمایت از صنایع کشتی‌سازی افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 21498
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
حمایت از صنایع کشتی‌سازی افزایش می‌یابد

پس از تأکید رئیس‌جمهور بر تخصیص منابع به بخش کشتی‌سازی در سفر به بوشهر، حمایت‌ها از این صنعت در استان و کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از مانا، رئیس دبیرخانه شورای‌عالی صنایع دریایی کشور و مدیرکل دفتر ریلی و صنایع دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از دو کارخانه کشتی‌سازی صنایع دریایی ایران (صدرا) و مؤسسه دریایی شهید محلاتی بندر بوشهرگفت: به شرکت‌های فعال و توانمند کشتی‌سازی ایران این نوید را می‌دهیم که طرح‌های جایگزینی شناور‌های استیجاری خدماتی نفتی برای آنان خواهیم داشت که بسته به توانمندی شرکت‌ها از تک‌تک آن‌ها در بوشهر و دیگر جا‌های کشور استفاده خواهیم کرد.
 
سعید جعفری افزود: پیرو سفر دولت به استان بوشهر و تصویب تخصیص منابع به بخش کشتی‌سازی، این موضوع در حال پیگری است که پس از قطعی شدن منابع، برای متقاضیان بهره‌برداری از شناور‌های جایگزین استیجاری خدمات نفتی، فراخوان می‌دهیم تا با آورده‌ای که دارند ساخت این شناور‌ها را آغاز کنند تا در حوزه خلیج فارس از شناور‌های ساخت و ملکی ایران استفاده شود.
 
او اضافه کرد: این فراخوان کشوری و برای صنایع کشتی‌سازی در کشور است، که با توجه به حوزه فعالیت استان بوشهر در بخش دریایی، این استان در این فعالیت سرآمد خواهد بود.
 
دبیر شورای‌عالی صنایع دریایی کشور درباره نیاز کشتی‌سازان به فلز‌ها هم گفت: برای تأمین مواد اولیه فلزی، در بخش ورق‌های فولادی مدتی است که در بورس ثبت سفارش آزاد شده و شرکت‌ها می‌توانند بدون محدودیت این کار را انجام دهند و تمامی نیاز‌های خود را از بورس خریداری کنند؛ اما اگر در کشور موانعی پیش بیاید و برای مواد اولیه مشکل ایجاد شود، وزارت صمت می‌تواند کمک کند که شرکت‌ها به اندازه نیاز‌ها و طرح‌هایی که دارند بتوانند از ورق‌های فولادی و ملزومات مورد نیاز خود که تولید داخل است استفاده کنند.
 
مدیرکل دفتر ریلی و صنایع دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره ساخت موتور‌های دریایی هم گفت: چندین شرکت برای تولید موتور‌هایی دریایی بنزینی برون‌نصب و همچنین دیزلی دورن شناور‌ها اقداماتی را آغاز کرده‌اند که برای برخی از قدرت‌های موتوری تولید دخل را داریم، اما برای همه نیاز‌ها موتور تولید داخل نداریم که برخی شرکت‌های موتورسازی کشور در حال ساخت موتور‌های سنگین دریایی هستند و پیش‌بینی می‌شود که تا سال آینده دو تایپ دیگر به موتور‌های ساخت داخل افزوده شود.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر هم گفت: در استان بوشهر ۲۴ واحد صنعتی در زمینه ساخت شناور فعال هستند که برای ادامه کار و گسترش نیازمند حمایت هستند.
 
مهدی صفوی افزود: در نشست دبیرخانه شورای‌عالی صنایع دریایی کشور و مدیرکل دفتر ریلی و صنایع دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت با صاحبان و فعالان بخش کشتی‌سازی استان بوشهر، چالش‌ها بحث و بررسی می‌شود تا مشکلات در تأمین مالی، مواد اولیه، بازار و سفارش‌ها پیگیری شود.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=21498

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰