آغاز ثبت‌نام خودروهای داخلی/ ثبت‌نام ۶ نفر در هر دقیقه - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
1

آغاز ثبت‌نام خودروهای داخلی/ ثبت‌نام ۶ نفر در هر دقیقه

  • کد خبر : 24385
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
آغاز ثبت‌نام خودروهای داخلی/ ثبت‌نام ۶ نفر در هر دقیقه

طبق وعده داد شده، ثبت و انتخاب نوع خودروهای داخلی در قالب طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، از امروز (جمعه ۲۶ اسفند ماه) آغاز شده و به مدت سه روز (پایان روز ۲۸ اسفند ماه) برای متقاضیان تایید شده از جهت تعریف حساب وکالتی و موجودی ۱۰۰ میلیون تومانی در حساب مذکور، ادامه خواهد شد؛ در این طرح ۵۱ مدل خودرو از ۹ شرکت خودروساز داخلی عرضه شده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، اولین مرحله از ثبت‌نام برای خودروهای داخلی بر مبنای فرایند نوبت‌دهی (بزرگترین طرح یکپارچه خودروهای داخلی بدون قرعه‌کشی) از روز شنبه (۲۰ اسفند ماه) آغاز شد که براساس آن بایستی متقاضیان برای تعریف حساب وکالتی نز بانک‌های عامل معرفی شده و مسدود کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومانی اقدام می‌کردند و برای امر تا تا پایان ساعت اداری روز سه‌شنبه (۲۳ اسفند ماه) فرصت وجود داشت.
پس از طی مرحله اول و بررسی حساب‌های وکالتی متقاضیان، در مرحله دوم متقاضیان واجد شرایط که نسبت به تکمیل موجودی در حساب وکالتی خوداقدام کرده‌اند، می‌توانند از امروز ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت‌نام خودروی مورد نظر اقدام کنند.
بلافاصله پس از پایان ثبت‌نام، علاوه بر اینکه اولویت‌بندی متقاضیان انجام می‌شود، با توجه به برنامه تولید، نسبت به زمانبندی خودروی درخواستی به متقاضی اقدام می‌شود. این مرحله حداکثر تا پایان فروردین طول خواهد کشید و طی این مدت مبلغ مسدود شده باید در حساب وکالتی خریدار باقی بماند. در نهایت نیز لیست نوبت متقاضیان تایید شده در مرحله اول، در فروردین ماه ۱۴۰۲ اطلاع‌رسانی و مشخص خواهد شد.
وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی درنظر گرفته شده است و برای کلیه متقاضیان طرح عادی و طرح حمایت از خانواده وجوانی جمعیت الزامی خواهد بود.
در این طرح نیز شرایط و محدودیت طرح‌های سابق خودروسازان نظیر اختصاص یک خودرو به هر کدملی، حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، عدم خرید خودرو طی ۴۸ ماهه گذشته از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروساز (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …)، عدم پلاک انتظامی فعال، ممنوعیت انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به صورت وکالتی، عدم امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر و در رهن شرکت ماندن سند خودرو به مدت یکسال لحاط می‌شود؛ سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه‌های صادره توسط شرکت‌های خودروسازی و قرارداد منعقده فی‌مابین با مشتریان خواهد بود.
گفتنی است؛ ‌امکان ثبت‌نام صرفا در یک خودرو وجود دارد و ثبت‌نام از کسانی که پیش از این در لیست نوبت‌دهی خودروهای وارداتی ثبت نام کرده اند، وجود ندارد؛ در صورت ثبت‌نام این افراد ثبت‌نام آن‌ها ملغی خواهد شد.
سامانه یکپارچه فروش خودرو به زودی هوشمند می‌شود
امید قالیباف – سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت – نیز در رابطه با آمار ثبت‌نامی‌ها در روز نخست اظهار کرد: در هر یک دقیقه، شش نفر در سامانه، ثبت خودرو مورد نظر خود را می‌کنند؛ تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز، ۱۳۵ هزار متقاضی، خودروی مورد نظر خود را در سامانه ثبت کرده‌اند.
وی تصریح کرد: سامانه یکپارچه فروش خودرو به زودی هوشمند می‌شود و با هوشمند شدن این سامانه، متقاضیان می‌توانند از پیشنهاهای مناسب این سامانه، در مورد انتخاب خودرو، زمان‌بندی خودرو و جابجایی در فهرست انتظار، بهره‌مند شوند.
قالیباف اعلام کرد: از ۲۰ لغایت ۲۳ اسفند ماه، حدود ۹۰۰ حساب وکالتی به نام سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تعریف شده است؛ البته اشکالاتی هم وجود داشته که (دریافت شده از طریق سامانه ۱۲۴ وزارت صمت) که بایستی مورد بررسی قرار گیرد. نکته قابل توجه این است که با وجود اینکه محدودیتی در عرضه خودروها و البته قرعه‌کشی وجود نداشت، اما دیدیم که خبری از تقاضاهای چند میلیونی که با دید سرمایه‌گذاری(در طرح‌های سابق خودروسازان به روش قرعه‌کشی) وارد عرضه رقابت می‌شدند، نبود.

قالیباف خاطرنشان کرد: سهم ۵۰ درصدی از تولید خودروسازان، به مادران مشمول طرح حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت اختصاص خواهد داشت. ضمن اینکه مادران متقاضی نیز بایستی برخلاف طرح‌های قبلی خوردروسازان، اقدام به تعریف حساب وکالتی و واریز وجه ۱۰۰ میلیون تومان می‌کردند.  
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اینکه عملا پس از اتمام مهلت ثبت‌نلام مرحله دوم این طرح در روز ۲۸ اسفند ماه، ادامه فرآیند شامل اخر برنامه تولید خودروسازان و تطبیق آن با لیست تقاضای افراد آغاز خواهد شد، گفت: در نهاتی نیز نوبت‌بندی متقاضیان حداکثر تا پایان فروردین ماه منتشر و اعلام خواهد شد که براساس آن متقاضیان بسته به زمان نوبت‌هایشان می‌توانند تصمیم بگیرند که در فرآیند ثبت‌نام باقی بمانند و واریز وجه داشته باشند یا انصراف دهند و از لیست خارج شوند.  
وی در پایان تاکید کرد: امکان انصراف نیز از همین امروز که ثبت‌نام آغاز شده، برای متقاضیان فراهم است.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=24385

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰