هفت هزار و ۶۰۰ دست افزار در اختیار پلیس راهور در سطح جاده و راه ها قرار گرفته است و سالانه ۳۰ میلیارد تومان قبض کروکیصادر می شد که با سیستمی شدن کروکی ها در این زمینه صرفه اقتصادی انجام شده است.
این آماری است که سیدکمال هادیانفر به پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا) داده است.
او ادامه داد: در ۲۳۶ هزار کیلومتر راه ها و ۴۷ هزار و هشت شهر کشور پلیس راهور حضور دارد و علاوه بر تسهیل ترددها، کاهشتصادفات از دیگر ماموریت های اصلی راهور است.
هادیانفر گفت: کرونا بالاخره تمام می شود اما تصادفات به حوزه ترافیک اتصال دارد. در کشورهای مختلف شاخص هایی برایتصادفات وجود دارد که یکی از این شاخص ها، جانباختگان است،
وی با بیان اینکه ۳۱ درصد کاهش در زمینه جانباختگان تصادفات را پیش بینی می کنیم، گفت: روند تصادفات و جانباختگان از سال۸۵ با ۲۸ هزار کشته بود و به ازای هر کشته ۲۵ نفر مصدوم می شدند که با حمایت های صورت گرفته در چند سال اخیر جانباختگانکاهش یافته و به سالانه ۲۷ هزار و ۳۵۵ هزار معلول رسیده است که ۱۵ درصد دچار قطع عضو می شوند.
هادیانفر به زیان مادی و معنوی تصادفات اشاره کرد و گفت: اولویت ما تصادفات است تا در کنار آن به صورت سیستمی ترافیک رامدیریت کنیم .آن هم با ۳۵ میلیون وسیله و ۴۴ میلیون راننده که در کشور وجود دارد و ۳۲ درصد آن در سن فرسودگی قرار دارند و خطرتصادفات روز به روز افزایشی می شود.
وی با اشاره به مشکلات تحریم ها، افزود: با حمایت دولت یک هزار و ۷۶ دستگاه خودرو جدید به حوزه پلیس راه تزریق می شود.
رئیس پلیس راهور گفت: ۳۶ هزار نیرو در ۲۳۶ هزار راه کشور که ۴۵ کیلومتر راه اصلی سرو کار داریم ۱۲ درصد کشته ها در راه هایروستای اتفاق می افتد براین اساس ناگزیر هستیم از فناوری روز دنیا استفاده کنیم.
هادیانفر گفت: بعد از دو سال افزایش در جانباختگان در سال ۹۸ یک و چهار دهم کاهش داشته است، اسفند امسال نیز نسبت به سالگذشته ۱۳ درصد افزایش تردد در جاده ها داشته ایم.
وی ادامه داد: براساس آمار پزشکی قانونی آمار کشته ها دو هزار و ۸۰۰ نفر کاهش یافته که نیاز است تا پایداری ایجاد شود. از سویدیگر توانستیم به۵۲ درصد توان عملیاتی برسیم.
گزارش: فرنوش آبا