به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم افتتاح این نمایندگی، با بیان این که از طریق اتحاد استراتژیک در صنعت خودرو به تکامل و بلوغ میرسیم، گفت: بعد از دهها سال رقابت منفی و هدر رفت منابع، اتحاد ایران خودرو و سایپا شرایط را برای توسعه و ارایه خدمات بهتر در تمام حوزههای تولید و خدمات پس از فروش فراهم خواهد کرد.
مهدی خطیبی گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته و تشکیل کمیته مشترک، برنامهها و سیاستهای اجرایی برای رسیدن به اتحاد استراتژیک تدوین شد که در مرحله اول استفاده از ظرفیت خدمات پس از فروش دو گروه خودروساز به عنوان اقدامی موثر در این زمینه به طور رسمی شروع شد.
وی ادامه داد: در گام بعدی، نمایندگی مرکزی ایران خودرو در باقرشهر آماده ارایه خدمات به محصولات شرکت سایپا خواهد بود و همچنین برای تکمیل زنجیره خدمات پس ازفروش، استفاده از ناوگان امدادی دو خودروساز در شبکه اجرا میشود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به توسعه موتور سه استوانه توسط این شرکت، گفت: این هم یکی از تفاهمنامههای اتحاد استراتژیک است و با اقدامات صورت گرفته در چند ماه آینده شاهد تولید این موتور خواهیم بود و شرکت تامین، توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران خودرو و سایپا به صورت مشترک تاسیس خواهد شد تا توانمندیهای قوای محرکه دو شرکت به اشتراک گذاشته شود.
خطیبی با بیان اینکه ایرانخودرو در کنار رفع نیازهای قوای محرکه دو خودروساز اهداف دیگری از تاسیس پاورترین دارد، گفت: حضور موثر در بازارهای داخلی و تامین نیاز دیگر خودروسازان و از همه مهمتر صادرات قوای محرکه به بازارهای خارجی از جمله اهداف ترسیم شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از مشارکت قطعه سازان ایران خودرو و سایپا برای تولید قطعات مشترک خبر داد و گفت: شش تفاهم نامه برای تولید قطعات مشترک امضا شده که در مرحله نخست شرکتهای مهرکام پارس و پلاسکو کار سایپا به تولید قطعات اقدام خواهند کرد و در مراحل بعدی و با توسعه دیگر شرکتهای زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا، محصولات متنوع دیگری تولید خواهد شد.
خطیبی با اشاره به استفاده از ظرفیتهای لجستیک برای حمل مشترک خودروها گفت: اولین دستاورد این اقدام، ارایه خدمات مناسب فروش در کوتاه ترین زمان ممکن به مشتریان است و با ادغام لجستیک ایران خودرو و سایپا، شاهد ارایه خدمات بهتر و استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل خواهیم بود.
وی اتحاد دو خودروساز بزرگ کشور در شرایط فعلی را الگوی خوبی برای اقتصاد و صنعت کشور دانست و گفت: ما به چنین برنامه ها و طرح هایی نیاز داریم که با اجرای آن در نهایت مانع هدر رفت منابع و رقابت منفی خواهیم شد.
خطیبی به مزایای اتحاد استراتژیک که در سایه همدلی و هم افزایی به نتیجه رسیده و تاثیر آن در قیمت تمام شده، اشاره کرد و گفت: با توجه به هزینه های سربار و متغیر، میزان تولید، سفارش گذاری و انباشت تقاضا، با اتحاد دو خودروساز شاهد کاهش هزینه ها در تولید خواهیم بود.
در این مراسم محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز گفت: اتحاد استراتژیک بین گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران خودرو و استفاده از تمام منابع دو طرف با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان است.
وی افزود: خوشبختانه در چند ماهه اخیر در حوزه زنجیره تامین و قطعه سازی، شاهد افزایش کیفیت در دو شرکت بودهایم که باعث کاهش مراجعه مردم به تعمیرگاه ها تا ۲۰۰ درصد شده است و بر این اساس و به منظور کاهش هزینههای سربار تعمیرگاه ها، چندین مرکز ارایه خدمات پس از فروش دو شرکت ادغام خواهند شد.
تیموری با بیان اینکه این گونه اتحادها در تمام دنیا و بین خودروسازان مطرح برای استفاده بهینه از منابع یکدیگر مرسوم است، گفت: اتحاد در حوزه خدمات پس از فروش، علاوه بر کاهش هزینه های سربار باعث افزایش رضایت مشتریان خواهد شد چراکه دسترسی مردم به تعمیرگاه ها در صورت نیاز افزایش یافته و امکانات دوبرابری برای مشتریان ایجاد خواهد شد.
وی در خصوص تامین قوای محرکه سایپا از ایران خودرو در راستای اتحاد استراتژیک دو خودروساز هم گفت: برای خودرو شاهین پلاس، قوای محرکه خودروی تارا از ایران خودرو نصب و مراحل کالیبره شدن آن انجام شده است و تست تصادف آن باقی مانده که باید آن را در خارج از کشور انجام دهیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: با شرکت ایران خودرو در حال تولید خودروی اقتصادی به صورت مشترک هستیم و در خصوص قوای محرکه این محصول هم به صورت مشترک در حال تامین و تولید هستیم تا بتوانیم به صورت مشترک خودرو را عرضه کنیم.