به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، با توجه به اینکه فولکسواگن برای رسیدن به هدف فروش ۵۰ درصدی خودروهای برقی در سطح جهان تا سال ۲۰۳۰ تلاش میکند، بیش از دو سوم از بودجه سرمایهگذاری پنج ساله به برقیسازی و دیجیتالیشدن اختصاص مییابد.
فولکسواگن با توجه به کاهش هزینه موتورهای احتراقی اعلام کرد که در نظر دارد، ۱۸۰ میلیارد یورو (۲۵۹.۵ میلیارد دلار سنگاپور) برای تولید باتری و عملکرد مرتبط با آن در آمریکای شمالی سرمایه گذاری کند.
با توجه به هدف فروش ۵۰ درصدی خودروهای برقی در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰، بیش از دو سوم بودجه سرمایه گذاری پنج ساله به برقی سازی و دیجیتالی شدن اختصاص می یابد.
فولکس واگن در گزارش سالانه خود اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ با درآمد ۸۰۰ میلیون یورویی، ۲.۱ میلیارد یورو زیان عملیاتی متحمل شد.
۱۵ میلیارد یورو در آخرین طرح سرمایهگذاری، برای کارخانههای باتری و مواد خام در نظر گرفته شده است که شرکت ابتدا بر تامین مواد اولیه مورد نیاز خود و سپس ساخت سایتهای جدید تمرکز کرده است.
فولکسواگن برای خودروهای الکتریکی چه کرد؟
فولکسواگن طی پنج سال، ۱۸۰ میلیارد یورو برای رسیدن به هدف خودروهای برقی سرمایهگذاری میکند.
لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=24356