به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، دادههای صنعت خودروسازی نشان داد که فروش خودروهای سواری چین در ماه آوریل با توجه به از بین رفتن محرک کاهش قیمت و مشوقها ۲.۱ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است که حاکی از کاهش سرعت رشد است.
انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرد که فروش خودرو در آوریل به ۱.۶۵ میلیون دستگاه رسید که ۵۴.۵ درصد بیشتر از سال قبل از آن بود که محدودیتهای کرونایی باعث اختلال در تولید و فروش شد. فروش خودرو در چهار ماه اول سال ۲۰۲۳، با ۱.۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵.۹۸ میلیون دستگاه رسید.
دادههای انجمن خودروهای مسافری چین نشان میدهد که فروش خودروهای انرژی نو در ماه آوریل ۳.۶ درصد کاهش یافت و ۳۲ درصد از کل فروش خودرو در ماه را به خود اختصاص داد. بیوایدی با ۳۷ درصد سهم بازار در صدر این بخش قرار داشت در حالی که تسلا ۷.۶ درصد سهم داشت.
بازار شلوغ خودرو چین با حدود ۳۰۰ مدل در نمایشگاه خودرو شانگهای در ماه آوریل که ۱۷۲ مورد از آنها انرژی نو بودند، شلوغتر میشود.