بوی تایر، عطر لاستیک - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
8

بوی تایر، عطر لاستیک

  • کد خبر : 32293
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۲۰
بوی تایر، عطر لاستیک

کارخانه نیسان ژاپن در اقدامی عجیب، دست به ساخت نوعی عطر زده که بوی آن، شما را به یاد تایر خودرو می اندازد.

کارخانه نیسان ژاپن که عموما در کشورمان با خودروی معروف نیسان آبی خودش را جا انداخته است، در اقدامی عجیب، دست به ساخت نوعی عطر زده که بوی آن، شما را به یاد تایر خودرو می اندازد. این عطر با نماد بوی غبار من یا همان smell my dust شناخته شده است.
به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در این گزارش قصد داریم پیش از هرچیز مطالبی را درباره شرکت نیسان عنوان کرده و این برند قدیم و معتبر را معرفی کنیم.
نیسان موتور کورپوریش یک شرکت خودروسازی چندملیتی ژاپنی است که در زمینه طراحی، تولید و توسعه فناوری خودروها، وسایل‌نقلیه تجاری، لیفتراک‌ها و موتورهای قایق‌رانی فعالیت می‌نماید و دفتر مرکزی آن در شهر یوکوهاما قرار دارد. ریشه‌های تأسیس این شرکت به زمان راه‌اندازی شرکت خودروسازی داتسون در سال ۱۹۳۳ بازمی‌گردد. درپی خریداری شرکت داتسون توسط یوشیسوکه آیکاوا، او داتسون را در شرکت خوشه‌ای و تازه تأسیس خود، یعنی گروه نیسان ادغام کرد و بخش خودروسازی جدید را نیسان نامید. شرکت نیسان همانند تویوتا و هوندا که به ترتیب برندهای لکسوس و آکورا را در آمریکای شمالی راه‌اندازی کردند، برند اینفینیتی را برای بازار آمریکای شمالی خود تأسیس کرد. از سال ۱۹۹۹ شرکت رنو به یکی از سهام‌داران اصلی نیسان تبدیل شد، به‌طوری‌که تا سال ۲۰۰۸ مالک ۴۴٪ از سهام آن شد، در مقابل هم‌اکنون نیسان نیز ۱۵٪ از سهام رنو را در اختیار دارد. اکنون کارلوس به‌طور هم‌زمان، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره هر دو شرکت نیسان و رنو است و از طریق شرکت رنو-نیسان آلیانس که حاصل مشارکت استراتژیک این دو خودروساز است، سکان رهبری رنو، نیسان و چند خودروساز دیگر را در دست دارد. در سال ۲۰۱۲ نیسان پس از شرکت‌های جنرال موتورز، تویوتا، گروه فولکس‌واگن، گروه هیوندای موتور و فورد، به‌عنوان ششمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد.
در ایران به جز نیسان آبی که شهرت بسیار بالایی دارد، خودروی پاترول هم در گذشته جزو پرطرفدارترین خودروهای موجود در بازار به شمار می رفت و اخیرا با خودروی قشقایی هم طرفداران زیادی را سمت خود کشانده است.
حالا که با این شرکت آشنا شدید، می خواهیم به موضوع گزارش خودمان یعنی تولید عطر این شرکت بپردازیم.
نیسان عطر جدیدی دارد که بوی لاستیک می دهد. همچنین بوی شکوفه های گیلاس می دهد؛ چرا که ژاپن به خاطر شکوفه های گیلاسش که در بهار شکوفا می شود، شهرت جهانی دارد. این یک ترکیب فوق العاده عجیب است و در کمال ناباوری به صورت قانونی عرضه می شود. همانطور که گفته شد این عطر Smell My Dust نام دارد و معنای آن چنین است: بوی غبار من!
نیسان با این اقدام قصد دارد بیشتر در معرض توجه قرار بگیرد و نظرات را به سمت خود جلب کند. ظاهراً عطرها و ادکلن های عجیب و غریب در بین نسل های جوان محبوب هستند. نیسان این موضوع را به خوبی دانسته و دست به اقدامی عجیب زده که تاکنون نظیر آن را در هیچ کدامیک از شرکتهای خودروسازی ندیده بودیم.
نیسان با یک آزمایشگاه عطر در شانگهای همکاری کرد تا این عطر را تولید کند. ترکیب دقیق آن ناشناخته است، اگرچه Top Gear ادعا می کند که ذرات واقعی گرد و غبار تایر در ساخت آن استفاده شده است. نیسان امسال در فرمول E عملکرد خوبی داشته است و با کسب ۶ جایگاه در سکو و یک پیروزی در رویداد، در حال حاضر مقام سوم جدول رده بندی کلی را به خود اختصاص داده است. و اینگونه بود که تیم تصمیم گرفت جشن بگیرد.
با این حال، این اولین بطری بوهای برند نیسان نیست. در Nissanperfume.com مجموعه کاملی از محصولات خودروهای معطر وجود دارد، از جمله رایحه‌های خوش طعم مانند Armada، GTR، Patrol و ۳۵۰Z – که مورد آخر به عنوان یک «رایحه خنک‌کننده» توصیف می‌شود که «احساس خلوص» را القا می‌کند.

گزارش: سعید شمیرانی

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=32293

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.