به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از پرشین خودرو، سید جواد سلیمانی، با بیان این مطلب گفت: قیمت خودروها متناسب با قیمت نهاده های تولید و قیمت ارز افزایش پیدا نکرده، و نگاه مردم به عنوان کالای سرمایه ای به آن، از دلایل اصلی افزایش قیمت خودرو است.
وی در ادامه از تعریف ۱۱۸ پروژه ساخت داخل در سال گذشته برای شرکت سایپا خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۱ پروژه به اتمام رسیده است و این پروژه ها در قالب ۴ میز تخصصی با محور سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با همکاری وزارت دفاع و نیز همکاری با شرکت های دانش بنیان در حال اجرا است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین با توجه به خروج خانواده پراید از سبد محصولات این شرکت، تصریح کرد: محصولات خانواده ایکس۲۰۰، کیو۲۰۰ و اس۲۰۰ جایگزین تولیدات خانواده پراید شده و به بازار عرضه خواهند شد.
سلیمانی از برنامه تولید انبوه شاهین در اواخر تابستان امسال خبر داد و متذکر شد: ظرفیت تولید محصولات پلت فرم اس.پی۱۰۰، سالانه ۱۷۰ هزار دستگاه خواهد بود.
وی در پاسخ به اینکه سهم سایپا و شرکت های تابعه از اختصاص یک میلیارد دلار صندوق توسعه ملی به چه میزانی است؟ گفت: سهم شرکت سایپا ۵۰۰ میلیون دلار است که تاکنون هیچ پرداختی از این بابت به این شرکت صورت نگرفته است.
به گفته سلیمانی، نرخ ارز وارداتی با توجه به عدم تخصیص ارز نیمایی به زنجیره تامین شرکت های خودروسازی عمدتا برابر نرخ ارز آزاد است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان از طراحی موتور بهبود یافته ۱۵۰۰ سی.سی در این شرکت خبر داد و خاطرنشان کرد: این موتور جدید به منظور رعایت استاندارد مصرف سوخت از ابتدای دی ماه امسال به تولید و بهره برداری خواهد رسید که شش درصد بهبود عملکرد و هشت درصد کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.