نقشه بزرگ بی‌وای‌دی برای بازار خاورمیانه‌ای تسلا - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : چهارشنبه - ۲۵ تیر - ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 16 July - 2025
0

نقشه بزرگ بی‌وای‌دی برای بازار خاورمیانه‌ای تسلا

  • کد خبر : 41226
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۴ - ۹:۱۴
نقشه بزرگ بی‌وای‌دی برای بازار خاورمیانه‌ای تسلا
بی‌وای‌دی، قصد دارد با تکیه بر شتاب حاصل از عرضه «تسلا» و برنامه ریاض برای تبدیل‌ شدن به قطب جدید خودروهای برقی، اقدامات توسعه‌ای در عربستان سعودی را مضاعف کند.

بی‌وای‌دی، قصد دارد با تکیه بر شتاب حاصل از عرضه «تسلا» و برنامه ریاض برای تبدیل‌ شدن به قطب جدید خودروهای برقی، اقدامات توسعه‌ای در عربستان سعودی را مضاعف کند.

  به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، مدیرعامل این خودروساز در عربستان سعودی، گفت: بی‌وای‌دی که سال میلادی گذشته در عربستان سعودی، فعالیتش را آغاز کرد و در حال حاضر، سه نمایشگاه در این کشور دارد و قصد دارد هفت نمایشگاه دیگر تا نیمه دوم سال ۲۰۲۶ افتتاح کند.

این خودروساز چینی انتظار دارد سال میلادی جاری، بیش از ۵۰۰۰ دستگاه خودرو در عربستان فروش داشته باشد که در مقایسه با کل فروش بی‌وای‌دی، بسیار جزئی است، اما در بازاری با آمار بالای خودروهای بنزینی در جاده‌ها و پذیرش اندک خودروهای برقی، قابل توجه است.

«جروم سایگوت»، مدیرعامل این خودروساز گفت: عربستان سعودی، بازار پیچیده‌ای است. باید سریع پیش رفت و بزرگ فکر کرد. ما اینجا نیستیم که به فروش سالانه پنج یا ۱۰ هزار خودرو اکتفا کنیم.

عربستان سعودی از طریق صندوق سرمایه‌گذاری عمومی خود (PIF) به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، مهار واردات خودرو و تنوع‌بخشی به اقتصاد داخلی، سرمایه‌گذاری سنگینی در صنعت خودروهای برقی انجام می‌دهد. صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی با توجه به ساخت اولین کارخانه تولید خودرو لوسید موتورز، از این خودروساز، حمایت کرده است.

همچنین، عربستان سعودی برند خودروهای برقی خود را با نام «سیر» (Ceer) ایجاد کرده و یک سرمایه‌گذاری مشترک برای ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی آغاز کرده است. با این حال، طبق گزارش شرکت «پی‌دبلیوسی»، خودروهای برقی، کمی بیش از یک درصد از کل فروش خودرو در این کشور را تشکیل می‌دهند و هزینه‌های بالا، زیرساخت‌های شارژ پراکنده و دمای بسیار بالا، عواملی هستند که پذیرش خودروهای برقی را به چالش می‌کشند.

«تسلا» اولین نمایشگاهش را در آوریل در ریاض افتتاح کرد و به خودروسازانی از جمله بی‌وای‌دی  و جیلی در تلاش برای کسب جایگاهی در این بازار پیوست.

بی‌وای‌دی، در ماه‌های اخیر از «تسلا» پیشی گرفته است. این خودروساز چینی برای اولین‌ بار در آوریل، خودروهای تمام برقی بیشتری نسبت به شرکت «ایلان ماسک» در اروپا فروخته است. برخی از تحلیلگران، اکنون پیش‌بینی می‌کنند که بی‌وای‌دی، در کل سال از شرکت «تسلا» در سطح جهانی پیشی خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=41226

نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰