خطر حمله سایبری به صنعت هوانوردی اروپا - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

خطر حمله سایبری به صنعت هوانوردی اروپا

  • کد خبر : 24877
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
خطر حمله سایبری به صنعت هوانوردی اروپا

حمله‌های سایبری به آژانس ترافیک هوایی اروپا از روز ۱۹ آوریل ۲۰۲۳ آغاز شد، اما هکرها موفق نشدند فعالیت‌های این آژانس را مختل کنند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری به نقل از کن نیوز، آژانس کنترل ترافیک هوایی اروپا اعلام کرد امکان دارد ادامه و تشدید درگیری‌های میان روسیه و کشورهای غربی، حملات سایبری هکرها را در پی داشته باشد و این نهاد اروپایی نگران است که زیرساخت‌های حیاتی اروپا هدف حملات سایبری این گروه از هکرها قرار بگیرد. 
از سوی دیگر سخنگویِ «یورو کنترل»، ایمنی ناوبری هوایی اروپا، نیز گفت حمله‌های سایبری به آژانس ترافیک هوایی اروپا از روز ۱۹ آوریل ۲۰۲۳ آغاز شد، اما هکرها موفق نشدند فعالیت‌های این آژانس را مختل کنند یا تاثیری بر روی آن بگذارند. 
روزنامه وال‌استریت ژورنال در تکمیل اظهارات این مقام اروپایی نوشت روز چهارشنبه وبسایت «یوروکنترل» هدف حمله هکرها قرار گرفت و جز ایجاد اختلال در دسترسی کاربران به وبسایت مورد نظر هیچ تاثیر دیگری بر صنعت هوانوردی اروپا بر جای نگذاشت. 
این روزنامه آمریکایی همچنین از قول یکی از مقام‌های ارشدِ «یوروکنترل» نوشت آژانس کنترل هوایی اروپا از «سیستم‌های عملیاتی» خود به خوبی مراقبت می‌کند و ایمنی ترافیک هوایی اروپا در حال حاضر با هیچ‌گونه خطری روبرو نیست. اما این مقام «یوروکنترل» خاطرنشان کرد که پس از این حملات سایبری، تغییراتی در نرم‌افزارهای مورد استفاده بیش از ۲ هزار کارمند این شرکت به‌وجود آمده است؛ از جمله اینکه آنها در حال حاضر برای نشست‌های تصویری آنلاین و ارسال پیام از Webex استفاده می‌کنند.
با تمامی این اوصاف روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت دسترسی به وبسایت آژانس کنترل ترافیک هوایی اروپا در روز پنجشنبه با اختلال مواجه بود و دسترسی به آن به‌صورت متناوب با مشکل روبرو می‌شد. 
«یوروکنترل» بخش مهمی از ترافیک هوایی در اروپا است که مدیریت ترافیک هوایی فرامرزی را مدیریت می‌کند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=24877

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰