امضای تفاهم نامه اقدامات عملیاتی پروژه ریلی شلمچه بصره/نهایی شدن نقشه مسیر خط آهن - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

امضای تفاهم نامه اقدامات عملیاتی پروژه ریلی شلمچه بصره/نهایی شدن نقشه مسیر خط آهن

  • کد خبر : 25226
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
امضای تفاهم نامه اقدامات عملیاتی پروژه ریلی شلمچه بصره/نهایی شدن نقشه مسیر خط آهن

مدیران عامل راه‌آهن ایران و عراق ضمن بازدید از راه‌آهن شلمچه_بصره از نردیک در جریان میزان پیشرفت این پروژه ریلی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در جریان سفر و بازدید مدیر عامل و تیم فنی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تفاهم نامه اقدامات عملیاتی پروژه ریلی شلمچه- بصره در جلسه‌ای که با حضور مدیران عامل و مسئولین ارشد راه آهن های ایران و عراق و همچنین مقامات سیاسی در کنسولگری ایران در بصره تشکیل شد، به امضای طرفین رسید.

در جریان این سفر که در راستای تفاهم ماه گذشته بین وزرای راه و شهرسازی و حمل نقل دو کشور انجام شد، پس از برگزاری جلسه مشترک با تیم‌های فنی و سیاسی طرفین در مرز شلمچه، مدیران عامل به همراه تیم فنی راه‌آهن بازدید از مسیر را آغاز کردند.

بازدید مدیران عامل راه‌آهن ایران و عراق از آخرین وضعیت پروژه ریلی شلمچه_بصره

در این بازدید، مسئولین راه آهن دو کشور با توجه به نقشه‌های مصوب و ارائه شده، از مرز شلمچه، سکوی مسافری جدید احداث شده در مرز شلمچه، مسیر مطالعه شده از مرز تا اروند رود، زمین‌های دو طرف رود و بخش میانی آن (جزیر سندباد) در محل احداث پل و همچنین محل احداث ایستگاه جدید راه‌آهن بصره بازدید کردند.

به گزارش شرکت راه‌آهن، در ادامه پس از مذاکراتی که در کنسولگری ایران در بصره برگزار شد و حدود ۶ ساعت به طول انجامید، طرفین در خصوص مسیر دقیق عبور خط ریلی از شلمچه تا رودخانه اروند و از رودخانه تا ایستگاه قطار مربوطه، زمانبندی گام به گام اقدامات اجرایی احداث مسیر ریلی شلمچه بصره از جمله زمانبندی انجام عملیات مین‌روبی، زمان‌بندی انجام زیرسازی و روسازی خط ریلی از شلمچه تا اروندرود (شط العرب)، تحویل زمین جهت مطالعات پایه‌ها و سپس اجرای پل و ..‌. تفاهم کردند.

نقشه احداث مسیر نیز به عنوان پیوست این تفاهم نامه به امضای معاونین فنی طرفین رسید.

گفتنی است، در جریان برگزاری کمیسیون مشترک ایران و عراق در اسفندماه تفاهماتی میان دو کشور در حوزه ریلی به ویژه تسریع در احداث راه‌آهن شلمچه_بصره و همچنین اعلام آمادگی دو طرف برای اتصال ریلی از مرز خسروی انجام شده بود و دو کشور در خصوص راه‌اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران-کربلا هم تفاهم کردند.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=25226

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰