رونمایی از ۸ خودروی برقی داخلی در سال آینده - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

رونمایی از ۸ خودروی برقی داخلی در سال آینده

  • کد خبر : 29532
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
رونمایی از ۸ خودروی برقی داخلی در سال آینده
وزیر صنعت، معدن و تجارت از رونمایی هشت خودروی برقی داخلی در سال آینده خبر داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از رونمایی هشت خودروی برقی داخلی در سال آینده خبر داد.

  به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، علی‌آبادی صبح امروز در مراسم رونمایی از تاکسی‌های برقی اظهار کرد: برقی سازی یکی از کارهای بزرگ است و سابقه علمی برقی سازی خودروها از ۳۰ سال پیش در ایران وجود داشته و در گروه مپنا ۱۰ سال است که به صورت تخصصی این کار را پیگیری می‌کنیم. امروز نه تنها دانش برقی سازی خودروها در کشور وجود دارد، بلکه نهادینه نیز شده است و در نظر داریم سال آینده از هشت خودروی برقی تولید داخل بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان این‌که ایران جزو چند کشور اول دنیا در این زمینه است، اظهار کرد: ما فقط بهره‌بردار نیستیم، بلکه دانش برقی‌سازی خودروها در حالی در کشور ما از سالیان قبل وجود دارد که در هندسه ذهنی بسیاری از کشورهای دنیا برقی سازی نمی‌گنجد و ما جزو نادرترین کشورهایی هستیم که این فناوری را داریم و جالب است بدانید که ماشین من پنج سال پیش برقی شد و هنوز نحوه برقی سازی که برای خودروی خودم داشتم در دنیا تجاری نشده است، اما اینقدر به دانش برقی سازی ایرانی اعتماد کردم که خودروی خود را برقی کردم.

وی با بیان این‌که برقی سازی خودروها برای محیط زیست بسیار مهم است، تصریح کرد: تغییرات اقلیمی که اکنون می‌بینیم ناشی از خرابکاری‌هایی است که انجام می‌دهیم؛ لذا هرچه سریع‌تر باید این فرآیند را انجام دهیم.

علی آبادی با بیان این‌که خودروهای برقی دو نسل دارند، تصریح کرد: خودروهای برقی نسل امروز و نسل فردا؛ در مورد خودروهای برقی نسل امروز باید بگویم که برای باطری‌های لیتیومی و بازیابی آنها باید فکری کرد.

وزیر صمت با بیان این‌که تصمیم انقلابی گرفتیم و به زودی لیست خودروهای برقی را روی سایت می‌گذاریم، اظهار کرد: سال‌هاست که تعرفه واردات خودرو زیاد است اما حالا تعرفه واردات خودروهای برقی را یک درصد اعلام کردیم، یعنی این‌که من به مردم آدرس می‌دهم که بیایید از خودروهای برقی استفاده کنید و در نظر داریم هر هفته یک نمونه خودروی برقی رونمایی کنیم و باید بگویم که بی‌گدار به آب نمی‌زنیم، بلکه عالمانه وارد عمل شده و با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان دارای این فناوری وارد می‌شویم.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=29532

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰