هیوندای آیونیک۵ بهترین خودروی برقی سال ۲۰۲۳ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

هیوندای آیونیک۵ بهترین خودروی برقی سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 30246
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
هیوندای آیونیک۵ بهترین خودروی برقی سال ۲۰۲۳

هیوندای آیونیک ۵ بر اساس پارامترهای موجود بهترین خودروی الکتریکی سال ۲۰۲۳ شناخته شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، شما تصمیم گرفته اید که زمان خرید یک وسیله نقلیه الکتریکی فرا رسیده است. دست شما برای خرید باز است؛ چرا که تعداد خودروهای برقی با بیش از ۴۰ مدل منحصربه‌فرد در حال حاضر به فروش می‌رسد و به زودی تعداد بیشتری از آن‌ها عرضه می‌شود. همه خودروهای برقی از نظر قابلیت شارژ یکسان ساخته نمی شوند و شما باید بدانید آنها را چگونه در خانه یا محیط های عمومی شارژ کنید.
خودرو هیبریدی به طور کلی خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. در بیشتر موارد از این نام در اشاره به خودرو برقی دوگانه استفاده می‌شود که در سامانه پیشرانه آن‌ها یک موتور درون‌سوز (معمولاً بنزینی) در کنار یک یا چند موتور الکتریکی قرار دارد و خودرو این قابلیت را دارد که تنها از یکی از این منابع انرژی یا هر دو آن‌ها در کنار یکدیگر استفاده کند. انواع دیگری از خودروهای هیبریدی هم وجود دارند که از سوخت‌های دیگری چون پروپان، هیدروژن یا انرژی خورشیدی بهره می‌برند. گونه فناوری به‌کار رفته در ساخت این خودروها بستگی به هدف طراحان خودرو دارد؛ این که آیا خودرو هیبریدی برای بهره‌وری بالاتر در مصرف سوخت، قدرت بیشتر، مسافت طولانی‌تر حرکت با یک بار سوخت‌گیری یا کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای طراحی شده‌است. این خودروها به خودروهای سبز نیز معروف هستند.
منابع قدرت خودروهای هیبریدی موارد زیر را شامل می‌شوند: زغال سنگ، چوب یا دیگر سوخت‌های جامد، گاز طبیعی مایع یا فشرده، بنزین یا دیزل، با استفاده از نیروی انسان مثل پدال یا پارو، میدانهای الکترومغناطیسی، امواج رادیویی باتریهای الکتریکی، خازنها الکتریسیته هوایی جمع‌کننده هیدرولیکی، هیدروژن، چرخ طیار، انرژی خورشیدی و باد
خودروهای الکتریکی اگرچه می‌توانند گران باشند اما بسیاری از خودروسازان آنها را با قیمت‌های بالایی نمی سازند تا به این ترتیب مشوقی برای خریداران باشد. در این گزارش هدف یک راهنمای خرید است که اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد تا به شما کمک کند بهترین خودروی برقی را پیدا کنید.
هیوندای آیونیک۵ بر اساس پارامترهای موجود بهترین خودروی الکتریکی سال ۲۰۲۳ شناخته شد.
پیش از هرچیز از شما سوال می کنیم. آیا به دنبال یک خودروی خانوادگی هستید که همه دوستش داشته باشند؟ پس اجازه ندهید نمای بیرونی SUV جمع و جور آیونیک۵ شما را فریب دهد. فضای داخل آن بسیار بزرگتر از چیزی است که به نظر می رسد. از آنجایی که خودروهای برقی فاقد اجزای حجیم موجود در مقایسه با خودروهای بنزینی هستند اما آیونیک۵ فضای بیشتری نسبت به سایر خودروهای برقی دارد و با فضای کافی و انعطاف پذیری برای حمل افراد و وسایل، از طراحی منحصر به فردی بهره می برد. خانواده‌ها از فضاهای ذخیره‌سازی فراوان داخل کابین آن که برای انبار کردن تنقلات یا وسایل مناسب است رضایت دارند و برای کسانی که فرزند خردسال روی صندلی‌های ماشین دارند، صندلی عقب این خودرو بسیار مناسب است. این یکی از سریع‌ترین خودروهای الکتریکی است که در هنگام استفاده از شارژ سریع DC آزمایش شده است.
در کنار بهترین خودرویی که معرفی کردیم، می خواهیم Niro EV 2023 را هم بررسی کنیم. یک هاچ بک جمع و جور چهار در با دیفرانسیل جلو. کیا کل خط تولید نیرو را برای سال ۲۰۲۳ بازطراحی کرد، خودرو را کمی ارتقا داد و به آن استایلی پویاتر داد. قیمت نسبتاً پایین Niro EV آن را به انتخابی هوشمند برای خریداران تبدیل می‌کند. با حداکثر برد تخمینی ۲۵۳ مایل، مالکان نیز نباید هر شب در خانه نگران تمام شدن شارژ خودروی الکتریکی خود باشند. موتور الکتریکی ۱۵۰ کیلوواتی Niro EV در سراسر شهر پرسرعت و پاسخگو است و ۲۰۱ اسب بخار قدرت دارد. سواری راحت است و کابین مکانی دلپذیر برای زمانی است که در ترافیک گیر کرده اید. افزون بر آن، بدنه هاچ بک مقدار قابل توجهی از مشکلات جای پارک خودرو را کم می کند.

گزارش: سعید شمیرانی

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=30246

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰