به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، توشیهیرو میبه، مدیرعامل هوندا در مورد انتقال شتابان خودروساز ژاپنی به خودروهای برقی گفت: من بیش از ۳۰ سال است که در تجارت توسعه موتور هستم و این موضوع اندکی هراس دارد.
همانطور که این شرکت خودروسازی به سمت بیطرفی کربن پیش میرویم و برروی الکتریکیسازی خودروها و سلولهای سوختی متمرکز میشویم که از اجزاء تحرک آینده است.
هوندا در پیروی از رقبای بزرگتر، از فولکس واگن گرفته تا شرکت جنرال موتورز، برای توسعه و ساخت خودروهای برقی و باتری، کند بوده است و اکنون قصد دارد حداقل ۴۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ سرمایهگذاری کند و هدف آن این است که خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی را تا پایان دهه به ۴۰ درصد از فروش خود برساند.
هوندا در حال توسعه خودروهای الکتریکی خود و همچنین باتریهای پیشرفتهای با طراحی خود برای برخی از آن مدلهای آینده است که اولین آن در سال ۲۰۲۶ وارد ایالاتمتحده میشود.
خداحافظی با موتورهای احتراقی در کمتر از دو دهه آینده
شرکت هونداموتور به سرعت در حال رسیدن به رقبای خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی است اما مدیر ارشد این شرکت گفت که موتورهای احتراقی میتوانند تا سال ۲۰۴۰ و پس از آن دوام بیاورند.
لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=24236