بارهای حساس را در مقصد هوایی چطور انتقال دهیم که فاسد نشوند؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

بارهای حساس را در مقصد هوایی چطور انتقال دهیم که فاسد نشوند؟

  • کد خبر : 25101
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
بارهای حساس را در مقصد هوایی چطور انتقال دهیم که فاسد نشوند؟

برای این که این مواد خوراکی یا اعضای حیاتی بدن انسان‌ها کمتر در معرض فاسد و خراب شدن قرار بگیرد، بهتر است آنها را به وسیله پرواز به شهر مقصد منتقل کنید.

برای این که این مواد خوراکی یا اعضای حیاتی بدن انسان‌ها کمتر در معرض فاسد و خراب شدن قرار بگیرد، بهتر است آنها را به وسیله پرواز به شهر مقصد منتقل کنید.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در سفرهای کاری، گاهی موارد عجیبی حمل می‌شوند. به جز فروشندگان لباس که اغلب آنها از شهرهایی مثل استانبول، دبی، وان، چکن، شانگهای و. . . لباس وارد کشور می‌کنند، افرادی هم هستند که با فروش مواد غذایی، بار هوایی فاسد شدنی حمل می‌کنند.

این افراد بعضی اوقات برای گسترش کسب و کار خود در سایر شهرهای کشور اقدام به جابجایی و بردن برنج به هواپیما یا مواد غذایی مثل ماهی، رب، برنج، گوشت مرغ، گوسفند و … می‌کنند.

گاهی دامدارانی هم هستند که قصد فروش محصول دامی خود به شهرهای دیگر در کشور را دارند. حتی گاهی این جابجایی ممکن است شامل خون و اعضای زنده انسان باشد. مثلا وقتی قرار است اعضای فردی که در مشهد به خاک سپرده شده برای شخصی در تهران پیوند زده شود، اطلاع از شرایط حمل بار هوایی فاسد شدنی بیشتر اهمیت خود را نشان می‌دهد.

برای این که این مواد خوراکی یا اعضای حیاتی بدن انسان ها کمتر در معرض فاسد و خراب شدن قرار بگیرد، بهتر است آنها را به وسیله پرواز به شهر مقصد منتقل کنید.

اما این بارها را چطور انتقال می دهند که در این بین فاسد نمی‌شوند؟ این سوالی است که شاید برای خیلی از افراد پیش بیاید. همچنین بعضی نمی‌دانند برای حمل بار فاسد شدنی باید زمان تهیه بلیط هواپیما درخواست بدهند یا در فرودگاه قبل از پرواز؟

بار فاسد شدنی به چه کالاهایی گفته می شود؟

کالاهای فاسد شدنی موادی هستند که می توانند در صورت تغییر دما، فشار، رطوبت و شرایط محیطی مختلف آسیب دیده و یا با گذشت زمان فاسد شوند. اقلامی از جمله گوشت مرغ، گوشت گوساله و گوسفند و مخصوصا لبنیات خیلی زود در معرض خرابی قرار می‌گیرند. از جمله مواد فاسد شدنی می‌توان به واکسن یا نمونه خون، مواد غذایی یخ زده مثل گوشت و ماهی، گوشت و ماهی تازه، ارگان‌های زنده بدن، تخم مرغ نطفه دار، میوه و سبزیجات، مواد دارویی، مواد غذایی، گل و گیاه و لبنیات اشاره کرد.

حمل بار فاسد شدنی با هواپیما چگونه انجام می شود؟

باید راهکار مناسبی اندیشید تا علاوه بر سرعت انتقال حمل بار هوایی فاسد شدنی، کیفیت آن نیز کاهش پیدا نکرده و مشتریان آن محصول را به همان تازگی که در شهر مبدا تولید شده، خریداری کنند. مثلا برای پیوند زدن اعضای بدن به انسان دیگر، اعضای بدن، زیاد در معرض هوا قرار نگیرد.

تفاوتی ندارد ایرلاین مسئول حمل بار هوایی فاسد شدنی مسافری باشد یا باربری. بلکه باید با توجه به ماهیت کالا، اولویت های فردی و نیاز بازار از انواع هواپیماهای مسافری و باربری استفاده شود.

اما از آن جا که حمل بار هوایی فاسد شدنی باید با کمترین میزان توقف انجام شود و ممکن است زمان ترانزیت به حدی برسد که کالای شما خراب شود یا نیاز به یخ گذاری مجدد وجود داشته باشد، برای آن دسته از محصولاتی که امکان خراب شدن آن در حمل بار هوایی فاسد شدنی بیشتر است، استفاده از هواپیمای باربری توصیه می‌شود.

علاوه بر این برای پروازهای مسافری، فردی که قصد انتقال بارهای خود را دارد، باید منتظر مساعد شدن شرایط جوی و آب و هوایی مطلوب برای پرواز باشد. اما در صورت استفاده از هواپیماهای فریت برای حمل بار، امکان کنترل شرایط آب و هوایی، بازرسی های کمتر و فضای بیشتر برای محصولات مسافران وجود دارد.

به همین دلیل، برای محصولاتی که تنها در مدت زمان مطلوبی از تازگی برخوردار هستند، ارسال بار هوایی فاسد شدنی با هواپیمای باری مناسب‌تر است. بعضی راهکارها از قبیل حفظ ماده غذایی در دمای مناسب، جلوگیری از ورود رطوبت، نگهداری مواد غذایی در ظروف جداگانه، زمان انتقال بار، نبود فشار برخی بارها روی مواد دیگر و. . . می‌تواند در جلوگیری از خراب شدن محصولات غذایی مهم باشد.

بسته بندی محصولات برای حمل بار هوایی فاسد شدنی چگونه است؟

چالش اصلی، ثبات دما و حفظ کیفیت و سلامت حمل کالای فاسد شدنی است. یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ دما و سلامت کالا، بسته‌بندی مناسب این بارها است.

معمولا این بارها را در جعبه های فایبرگلاس و یونولیت همراه با بسته‌های ژل خنک‌کننده انتقال می‌دهند.

همچنین استفاده از پتوهای حرارتی و یخ‌های خشک نیز پیشنهاد می‌شود.

گزارش: فرنوش آبا

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=25101

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰