آغاز پروژه‌ای تماما داخلی در خودروهای متصل با کاهش ۵٠ درصدی هزینه‌ها - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
1
مدیرعامل یک شرکت خودرویی اعلام کرد

آغاز پروژه‌ای تماما داخلی در خودروهای متصل با کاهش ۵٠ درصدی هزینه‌ها

  • کد خبر : 21681
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
آغاز پروژه‌ای تماما داخلی در خودروهای متصل با کاهش ۵٠ درصدی هزینه‌ها

مدیرعامل شرکت تام ایران‌خودرو ضمن اشاره به طراحی تا ساخت بدون کمک از خارج به کاهش ۵٠ درصدی هزینه در ساخت بوردهای داخلی نسبت به نمونه‌های خارجی اشاره کرد و گفت: این کاهش هزینه در تولید انبوه ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش هزینه را به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، بعد از ظهر امروز (شنبه) شرکت تام ایران‌خودرو (شرکتی با مسئولیت صنعتی‌سازی و پیاده‌سازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محصولات گروه صنعتی ایران خودرو) با صنایع الکترونیک شیراز (صاشیراز) قرارداد تأمین و ساخت پروژه مجهز کردن محصولات جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو به سامانه تله‌ماتیک خودروهای متصل، در محل این شرکت امضا کردند.
کیوان وزیری- مدیرعامل این  شرکت – ضمن اشاره به تحقق شعار دانش‌بنیان در سال جاری، اظهار کرد: امروز چهارمین فعالیت دانش‌بنیان خودرو معرفی خواهد شد. این پروژه تماما از طراحی، ساخت و فرآیند در داخل و توسط ایران‌خودرو انجام شده و توسط صنایع الکترونیک شیراز قرارداد ساخت و تامین آن انجام می‌شود.
وی افزود: این پروژه که در وهله‌ اول بر روی محصول ری‌را اجرا خواهد شد و تولید۲۰ هزار سامانه برآورد شده است که در ازای هر بورد کاهش ۵٠ درصدی هزینه‌ها را رقم خواهد زد. این کاهش هزینه در تولید انبوه ٣٠ تا ٣۵ درصد کاهش هزینه را به همراه خواهد داشت که معادل ١۵٠ الی ٢٠٠ دلار کمتر از نمونه خارجی (که البته در اختیار ما نیز قرار نگرفت) را رقم خواهد زد.
این مدیر صنعتی خاطرنشان کرد: سامانه تله‌ماتیک یک اینترنت سیار در اختیار خودرو خواهد گذاشت که طراحی تا ساخت بخش سخت‌افزاری پروژه تماما توسط شرکت ایران‌خودرو (شرکت تام) بدون مشورت خارجی‌ها انجام شده و از متخصصین داخلی بهره گرفته شده است. بر همین اساس به سبب اینکه تمام نقشه راه داخل ترسیم شده و دانش سخت افزاری و نرم‌افزاری به دست ایران‌خودرو است، قابلیت توسعه نیز دارد.  
وی افزود: با استفاده از این سامانه می‌توان از وضعیت ترافیک، وضعیت پارکینگ‌های موجود یا وضعیت خودرو در زمان سرقت خودرو و البته جلوگیری از سرقت اطلاع یافت. همچنین امکان ارتباط با خدمات پس از فروش به جهت اخذ کلیه  خدمات پس از فروش، برقراری ارتباط اضطراری با اورژانس و پلیس و… نیز  فراهم خواهد بود.
وزیری تاکید کرد: زیرساختی که در طراحی این بورد انجام شده، پوشش شبکه ۴G است، در حالیکه نمونه‌های نصب شده بر روی برخی خودروهای مونتاژی در داخل، ٣G بوده و تماما داخلی نیز نیستند.  
مدیرعامل شرکت تام ایران خودرو ضمن اشاره به نگاه ایران‌خودرو بر بازار صادراتی، گفت: با توجه به اینکه مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو برای هر فرآیند و محصول بر نگاه صادراتی تاکید دارند، این پروژه نیز به جنبه صادراتی پروژه نیز دقت داشته  ‌و بر این اساس بوردی دیگر (متفاوت از نمونه‌ای که بر خودروهای داخلی نصب خواهد شد) طراحی شده است. البته شایان ذکر است که تفاوت این بورد در کیفیت نیست، بلکه بورد صادراتی مختص شبکه‌های اروپایی و دیگر بازارهاست و بورد دیگر مورد استفاده و مختص ایران و بازار خاورمیانه (اقتضای موقعیت) خواهد بود.
در ادامه،  علیرضا عابدی- مدیرعامل  صنایع صاشیراز (صنایع الکترونیک شیراز) ضمن اشاره به برنامه‌های جامع این شرکت در راستای پیشرفت دانش الکترونیک در حوزه‌های مختلف داخلی و به‌ویژه صنعت خودرو، گفت: طی سال‌های اخیر به‌واسطه ارتباط و  ادبیات مشترکی که با گروه صنعتی ایران‌خودرو داشته‌ایم، تاکنون حدود ١٠ محصول مختلف بصورت مشترک طراحی و تولید شده و به یک تعامل و فهم مشترک رسیده‌ایم.
مهدی- خطیبی- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو – نیز در این مراسم، اظهار کرد: امروز شاهد یکی دیگر از اتفاقات مهم و تأثیرگذار در نظام صنعتی و اقتصادی کشور هستیم. این پروژه، گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال جاری و سال‌های آتی خواهد داشت. پلتفرم‌ الکترونیکی که اشاره شد، از این جهت دارای اهمیت است که دستورالعمل و نقشه راه در دست خود گروه صنعتی ایران‌خودرو است.  
وی افزود: با امضای این قرارداد و نصب این سامانه، علاوه بر اینکه ارتقای کیفیت و کارایی خودروها که از خودروی ری‌را آغاز خواهد شد و بر روی سایر محصولات هم اجرایی خواهد شد، را به دنبال خواهد کرد، سبب استفاده از ظرفیت‌ دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد شد. ضمن اینکه بصورت هوشمند و هم‌افزا استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌ها و نهادهای صنعتی از جمله صنایع دفاع، وزارت دفاع و صاشیراز را نهادینه می‌کنیم. نصب این سامانه با خودروی ری‌را آغاز شده و برای تارا مورد پیگیری و بررسی است. از این پس خودروهای گروه صنعتی ایران‌خودرو از جمله پروژه TF۲۱ و سایر محصولات جدید ایران‌خودرو از این آپشن برخوردار خواهند بود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=21681

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰