بهترین ایرلاین‌های ایران - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

بهترین ایرلاین‌های ایران

  • کد خبر : 25166
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
بهترین ایرلاین‌های ایران

رتبه‌بندی سازمان هواپیمایی کشور، ایرلاین‌های داخلی را چگونه تقسیم‌بندی کرده است؟

پیدا کردن ایرلاین مناسب برای سفر، دغدغه بیشتر افرادی است که بین محل کار و خانه دائم در سفرند. در دوران کرونا کیفیتسرویس‌دهی بسیاری از ایرلاین‌ها پایین آمد و بعضا در شبکه‌های اجتماعی، ویدیوهایی از شکایت مسافران را می‌دیدیم.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در این گزارش می‌خواهیم بهترین ایرلاین‌های ایران را بررسی کنیم.

ایران‌ایر، قدیمی‌ترین ایرلاین

ایرلاین ایران‌ایر با داشتن ۴۱ فروند هواپیما، به عنوان بزرگ‌ترین شرکت ایرلاین ایران شناخته می‌شود. ایران‌ایر دارای ۱۳ فروند ای‌تی‌آرو ۱۷ فروند ایرباس است.

از ویژگی‌های این ایرلاین وجود اتوبوس‌های اختصاصی در فرودگاه‌های اصلی کشور برای حمل و نقل مسافران خود از جایگاه پرواز تامحل پرواز هواپیما است.

هواپیمایی ایران‌ایر یکی از قدیمی‌ترین ایرلاین‌های ایرانی است. شرکت هواپیمایی ایران ایر، با نام ایرانین ایرویز در سال ۱۳۲۵ افتتاحشد و پس از ۱۶ سال با ادغام کردن دو شرکت ایرانین ایرویز و پرشین ایرویز فعالیت خود را با نام ایران ایر از سر گرفت.

کلاس‌های پروازی ایرلاین داخلی ایران ایر

در حال حاضر بلیت ایران ایر، در دو کلاس پروازی اکونومی و هما (بیزینس) مشغول به پرواز است. از خدماتی که در کلاس اکونومیایرلاین ایران ایر ارائه می‌شود، پخش فیلم و پذیرایی به صورت غذاهای بسته‌بندی است. در کلاس پروازی هما، صندلی‌ها مانیتور دارند وراحت‌ترند.

پرترددترین مقاصد داخلی ایرلاین ایران ایر

اولین پرواز از تهران به مشهد توسط ایران ایر انجام شد و اکنون این ایرلاین به ۳۵ شهر داخلی کشور از جمله آبادان، اهواز، اردبیل،بندرعباس، بیرجند، بندرلنگه، گرگان، اصفهان، کرمانشاه، مشهد، قشم، رشت؛ ساری وپرواز دارد.

شرکت هواپیمایی ماهان؛ اولین ایرلاین خصوصی ایران

شرکت هواپیمایی ماهان به عنوان اولین ایرلاین خصوصی ایران در سال ۱۳۷۱ شروع به کار کرد.

در ابتدا بلیت هواپیمای ماهان برای مسیر پروازی تهرانکرمان قابل دسترس بود که به مرور زمان این شرکت با توسعه ناوگان هواییخود امکان پرواز از دیگر شهرها را فراهم کرد. این شرکت دارای ۴۰ فروند هواپیما بوده که ۲۴ فروند آن در داخل کشور مشغول بهفعالیت هستند.

کلاس‌های پروازی ایرلاین ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان از بهترین ایرلاین‌های ایران است که دو نوع کلاس پروازی دارد که بسته به داخلی یا خارجی بودن آن، اندکتفاوت‌هایی در آن‌ها می‌بینیم. این دو کلاس پرواز شامل تجاری و معمولی‌اند که تفاوت آن‌ها در نحوه پذیرایی و امکانات داخلی کابیناست.

آتا؛ ایمن‌ترین ایرلاین داخلی ایران

شرکت هواپیمایی آتا یکی دیگر از ایرلاین‌های با کیفیت ایران، یک شرکت هواپیمایی ایرانی که در سال ۱۳۸۷ در شهر تبریز شروع بهفعالیت کرد.

این ایرلاین داخلی را به دلیل داشتن فقط پنج حادثه هوایی و نداشتن مرگ و میر و جراحت ناشی از این حوادث، به عنوان ایمن‌ترینایرلاین در کشور می توان نام برد.

مسیرهای فعال پرواز داخلی شرکت آتا

ناوگان شرکت هواپیمایی آتا، ۱۶ فروند هواپیمای مسافربری از جمله سه فروند هواپیمای ایرباسA320 ، هشت فروند هواپیمای بوئینگMD80، سه فروند هواپیمای EMB-145 و دو فروند بوئینگ ۷۳۷ دارد.

بلیت هواپیمایی آتا برای مسیرهای داخلی مثل تهران، مشهد، اهواز، اصفهان، شیراز، تبریز، جزیره کیش، ساری، ارومیه، کرمانشاه،جزیره قشم و آبادان قابل خریداری است.

از پرفروش‌ترین مسیرهای پروازی در این هواپیمایی می‌توان به پرواز تهران تبریز، تهران مشهد، تهران ارومیه، مشهد تهران، مشهد تبریز،مشهد شیراز و. . . اشاره کرد.

ویژگی های پرواز با ایرلاین آتا

 از ویژگی‌های پرواز و رزرو بلیت از این ایرلاین داخلی امکان استرداد آنلاین بلیت، تعداد بالای بلیت‌های چارتری داخلی و خارجی است.

کیش ایر؛ اولین ایرلاین داخلی دارای گواهینامه iosa

شرکت هواپیمایی کیش‌ایر از جمله بهترین ایرلاین‌های ایران سهامی خاص، در سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در عرصه ارائه خدمات هواییدر ایرلاین داخلی و خارجی کشور با شعار ارتباط جزیره کیش به سایر استانها شروع کرد.

این ناوگان به دلیل داشتن ناوگان هوایی پیشرفته و جدید در بین ایرلاین های هوایی کشور دارای رتبه بالایی است. همچنین با تلاش هایبه عمل آمده از سوی متخصصان این ایرلاین داخلی، شرکت هواپیمایی کیش موفق به اخذ نخستین گواهینامه IOSA در بین تمامیایرلاین‌های داخلی شد.

مقاصد داخلی شرکت هواپیمایی کیش‌ایر

ناوگان هواپیمایی کیش هفت فروند هواپیما بوئینگ MD و دو فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ و دو ایرباس دارد.

  بلیت کیش‌ایر روزانه از ۱۸ مبدا داخلی به جزیره کیش ارائه می شود و از مقاصد پرتردد آن پروازهای ورودی کیش از مبدا تهران ومشهد است.

امکانات پروازی شرکت کیش ایر

از مزایای شرکت هواپیمایی کیش ایر بلیت چارتر، قیمت مناسب پروازها و کیفیت کیترینگ‌ها هم اشاره کرد. آدرس دفتر مرکزی آن درتهران، خیابان اکباتان، فاز اول، بلوار شهید نفیسی، مقابل ورزشگاه راه آهن، ساختمان مرکزی کیش ایر، طبقه اول است.

شرکت قشم ایر؛ برجسته‌ترین کیترینگ ایرلاین ایران

هواپیمایی قشم‌ایر جز بهترین ایرلاین‌های ایران در سال ۷۲ با اجاره کردن یک فروند هواپیما کار خود را با نام هواپیمایی فراز قشم آغازکرد. این شرکت پس از گذشت هفت سال از فعالیت خود توانست مالک هفت فروند هواپیما در سیستم ایرلاین هوایی کشور شود. اینشرکت در نهایت در سال ۱۳۹۳ به وزارت نفت جمهوری اسلامی واگذار شد.

مقاصد پر تردد ایرلاین داخلی قشم ایر

این شرکت هم اکنون با داشتن ۲۱ فروند هواپیمای دوربرد و برد متوسط به ۲۷ مقصد داخلی پرواز دارد. در حال حاضر بلیت قشم‌ایربرای مسیرهایی مثل تهران چابهار، مشهد به ماهشهر، اهواز به بوشهر، مقاصد تبریز، خوی، زابل، آبادان، اهواز، ارومیه، بندرعباس،بندر چابهار، رشت، شیراز، قشم، کرمانشاه، کیش، گرگان، مشهد، یزد ووجود ندارد.

پذیرایی در بهترین ایرلاین دارای کیترینگ در ایران

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت قشم ایر داشتن سیب زرین سلامت غذایی از جشنواره سلامت در سال  ۱۳۹۸ از معاون وزیر بهداشت، درمانو آموزش پزشکی کشور است که این نشان مهر محکمی بر کیفیت کیترینگ هوایی این ایرلاین داخلی است.

آسمان؛ بهترین ایرلاین داخلی ایران با تیم پشتیبانی فنی قوی

با ادغام چهار شرکت ایر تاکسی، پارس ایر، ایر سروی، و هور آسمان در سال ۱۳۵۹ شرکت هواپیمایی آسمان فعالیت خود را درایرلاین داخلی کشور شروع کرد. در سال ۱۳۸۱ صندوق بازنشستگی کشور مالکیت این ایرلاین را بر عهده گرفت که این امر سبب رشدروز افزون هواپیمایی آسمان شد.

مقاصد داخلی ایرلاین آسمان

بلیت هواپیمای آسمان برای مسیرهای داخلی ۴۰ شهر از جمله تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، ایلام، تبریز، رشت، گرگان، اردبیل،نوشهر، بندرعباس، کیش و. . . ارائه می‌شود. ایرلاین آسمان بیشترین سهم پرواز داخلی را در بین ایرلاین‌های دیگر ایران بر عهده دارد.

افتخارات هواپیمایی آسمان در ایرلاین های داخلی

از افتخارات حائز اهمیت ایرلاین آسمان می‌توان به عضویت در انجمن‌های معتبر هوایی جهان یاتا، دریافت گواهینامه IOSA  از سوییاتا، توسعه شبکه پروازی، جذب و آموزش نیروهای خبره اشاره کرد. دفتر مرکزی این ایرلاین داخلی، تهران، جاده مخصوص کرج، بعد ازشهرک اکباتان، فرودگاه مهرآباد، هواپیمایی آسمان قرار دارد.

شرکت هواپیمایی زاگرس؛ جوان‌ترین ایرلاین داخلی ایران

شرکت هواپیمایی زاگرس هم جزو بهترین ایرلاین های ایران است که فعالیت خود را با خرید دو فروند توپولوف در سال ۱۳۸۴ آغاز کرد. این ایرلاین داخلی در سال ۱۳۸۶ با خرید دو فروند هواپیمای ام دی، سهم خود را در خدمات هوایی کشور بیشتر کرد. این ایرلاین بااستفاده از دستگاه‌های پیشرفته، توانسته با رعایت استانداردهای جهانی، خود را در میان ایرلاین ها کشور، به عنوان استاندارد ترینناوگان حمل و نقل هوایی کشور جا بدهد.

بهترین مقاصد داخلی شرکت زاگرس

بلیت هواپیمای زاگرس، ۱۵ مقصد داخلی از قبیل تهران، مشهد، کیش، شیراز، یزد، اصفهان، آبادان، بوشهر، قشم، ماهشهر، کرمان،کرمانشاه، شهرکرد و رشت مشغول ارائه می شود. این شرکت در تهران، ابتدای جاده مخصوص کرج، خیابان ریاحی، کوچه سوم، پلاکیک، ساختمان هواپیمایی زاگرس واقع شده است.

هواپیمایی معراج؛ بهترین ایرلاین داخلی ایران با کمترین تاخیر در پرواز

یکی از کم تاخیرترین ایرلاین های داخلی ایران، شرکت هواپیمایی معراج است. این شرکت هواپیمایی در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را باشعار لذت پروازی مطمئن آغاز کرد. این شرکت هواپیمایی با داشتن کارمندان باتجربه و مجرب در کنار ناوگان هوایی پیشرفته خود سببشده است که یکی از مهم‌ترین ایرلاین های پروازی سیاستمداران و افراد سرشناس کشور است.

ناوگان پروازی هواپیمایی معراج

بلیت هواپیمای معراج در دو سطح کلاس اکونومی و بیزنس ارائه می‌شود و این موضوع باعث شده که این شرکت هواپیمایی دارای دوفروند هواپیمای ایرباس ۳۰۰، پنج فروند ایرباس ۳۲۰ و یک فروند هواپیمای ۳۲۱ باشد.

این ایرلاین در محورهای پروازی داخلی به ۱۰ مقصد کشور از قبیل اصفهان، تبریز، تهران، شیراز، قشم، کرمانشاه، کیش، مشهد،چابهار و عسلویه جابه‌جایی مسافر دارد.

آدرس دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی معراج واقع شده در میدان آزادی تهران، ابتدای خیابان محمد علی جناح، ساختمان معراج است.

رتبه بندی ایرلاین های داخلی

براساس رتبه‌بندی سازمان هواپیمایی کشور، ایرلاین‌های داخلی بر اساس تمایز و ارائه خدمات به شرح زیر لیست شده‌اند.

۱٫ ایرلاین قشم ایر: دارای مدرن ترین ناوگان در ایرلاین‌های داخلی ایران

۲٫ ایرلاین ایران ایر: پرطرفدارترین و قدیمی‌ترین ایرلاین داخلی ایران

۳٫ ایرلاین کیش ایر: پیشرفته‌ترین و جدیدترین ایرلاین داخلی ایران

۴٫ ایرلاین ماهان: رتبه نخست بهترین ایرلاین های داخلی ایرانی

۵٫ ایرلاین معراج: خوش قول ترین ایرلاین داخلی ایران

۶٫ ایرلاین آسمان: منظم ترین ایرلاین داخلی ایران

۷٫ ایرلاین آتا: کم حادثه ترین ایرلاین داخلی ایران

گزارش: شیوا آبا

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=25166

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰