برنده: تسلا مدل وای! - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

برنده: تسلا مدل وای!

  • کد خبر : 26716
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
برنده: تسلا مدل وای!

جایزه بهترین خودروی الکتریکی سال ۲۰۲۲ میلادی، زمانی مطرح شده که دسترسی به خودروهای برقی در بازار، بیش از هر زمان دیگری به نقطه اوج نزدیک شده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، اگرچه پذیرش عمومی هنوز دور است اما در بسیاری از مناطق دنیا، خودروسواران روی به استفاده از خودروهای حامی محیط زیست آورده اند. ما در این گزارش قصد داریم برنده جایزه بهترین خودروی سالی که گذشت را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.
از بین خودروهای موجود، تسلا مدل وای به‌عنوان بهترین خودروی الکتریکی سال ۲۰۲۲ انتخاب می‌شود. این خودرو هنگام شارژ، در مقایسه با بسیاری از خودروهای برقی الکتریکی به برد مایل در ساعت بیشتر در یک توان معین تبدیل می‌شود و به خوبی شارژ را برای کار با انواع مدارهای الکتریکی خانگی کاهش می دهد. در این خودرو به طور استاندارد با یک شارژر موبایل ۱۲۰ و ۲۴۰ ولتی سرعت شارژ قابل توجهی عرضه می شود و تسلا یک آداپتور J1772 را برای جفت کردن کانکتور اختصاصی خود با شارژرهای غیر تسلا به کار می برد.
رانندگی با این مدل خودرو شاید نقاط ضعف هم داشته باشد. برای مثال، نبود صفحه نمایش حرفه ای و ویژه که برای همه چیز از جمله سرعت سنج به صفحه نمایش لمسی ۱۵ اینچی وسط داشبورد متکی است. همچنین استحکام سواری آن بیشتر شبیه خودروهای اسپورت است.
خودروهای الکتریکی دیگری هم هستند که به دلیل تطابق با آنچه تسلا برای سال‌ها انجام می‌داده، مورد تحسین قرار گرفته اند اما تسلا در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ تقریباً به اندازه سوبارو فارستر مدل Y فروخت. فروش معادل ۱۳۰هزار خودرو آمار شگفت انگیزی است که از خود به جای گذاشته است. اکثر خودروهای برقی تازه وارد برای به‌روزرسانی‌های هوایی نیاز به بازنگری فوری دارند اما ما هنوز چیزی از این مورد در تسلا ندیده ایم. راستش را بخواهید، همه آنها که قصد خرید خودروهای برقی را دارند، فقط به دنبال تسلا هستند.
مدل پرتوان تسلا مدل وای قادر است پس از هر بار شارژ شدن مسافتی حدود ۴۸۲ کیلومتر را بپیماید. این خودرو می‌تواند ظرف مدت ۳.۵ ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت برسد و بالاترین سرعت آن نیز ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
تسلا مدل وای یک خودروی الکتریکی کراس‌اوور است که ساخت کشور آمریکا توسط تسلا موتورز تولید می شود. تسلا در مارس ۲۰۱۹ از آن رونمایی کرد و تولیدش را از ژانویهٔ ۲۰۲۰ شروع و از ۱۳ مارس ۲۰۲۰ آن را عرضه کرد. تسلا مدل وای تا حدودی سایز مدل X را با ظاهر مدل ۳ ترکیب کرده اما در مقایسه با مدل ۳ جادار تر است. اشتراکات با مدل ۳ به حدی است که گفته شده ۷۵ درصد از قطعات این دو مدل با هم مشترک است البته هر کدام از این دو مدل خریداران متفاوتی را هدف گرفته اند.
مدل هایی با ۷ صندلی هم از سال ۲۰۲۱ به بعد روانه بازار شدند. می توان گفت که طراحی داخلی کاملاً مشابه با مدل ۳ با تفاوت های بسیار کم است. نمایشگر ۱۵ اینچی لمسی در میانه داشبورد، سقف پانورامیک و فضای بار ۱٫۹ متر مکعبی از مشخصات تسلا مدل Y هستند.
این دومین وسیله نقلیه مبتنی بر پلت فرم سدان مدل ۳ است. بین مدل ۳ و مدل Y حدود ۷۵ درصد قطعات مشترک وجود دارد. که شامل طراحی داخلی مشابه و پیشرانه الکتریکی است.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در خصوص این محصول عنوان کرد تسلا مدل وای بر اساس خودرو تسلا مدل ۳ طراحی شده است. اعتقاد او بر این است که تسلا مدل وای یک خودرو نیمه‌شاسی بلند محسوب می‌شود که می‌تواند هنگام رانندگی حس یک خودرو اسپرت را به راننده ارائه کند.

گزارش: سعید شمیرانی

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=26716

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰