آمریکا در صدر بزرگترین ایرلاین‌ها - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5
درباره بزرگترین خطوط هوایی جهان چه می‌دانید؟

آمریکا در صدر بزرگترین ایرلاین‌ها

  • کد خبر : 26724
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
آمریکا در صدر بزرگترین ایرلاین‌ها

بزرگترین‌ها همیشه جذاب بوده اند. شاید به همین دلیل است که اصلا کتاب گینسی ابداع شد تا بتواند انواع و اقسام رکوردها را در خودش ثبت کند. در حال حاضر در جهان خطوط هوایی مختلفی وجود دارد. خطوطی که کشورهای مختلف را به هم وصل می‌‍کند و یک سفر هوایی پرآرامش را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، ایرلاین‌ها در تمام این سال‌ها تلاش کردند تا بهترین خدمات را به مسافرین خود ارائه کنند. در همین راستا حالا در جهان ایرلاین‌هایی وجود دارند که تبدیل به بزرگترین‌ها شده‌اند.
 
امریکن ایرلاینز در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده و در فورت ورث، تگزاس و ایالات متحده امریکا مستقر است. نکته جالب اینجاست که این خط هوایی یک عمر ده ساله دارد ولی توانسته در این مدت رتبه یک را داشته باشد. این خط هوایی به ۴۸ کشور دنیا پرواز دارند و سالانه ۱۶۵ میلیون مسافر را جابجا می کند. میزان درامد این خط هوایی ۲۹٫۹ میلیارد دلار است.  
 
خطوط هوایی دلتا یکی از قدیمی‌هاست که در حال حاضر رتبه دوم را دارد. این خط هوایی در ۱۹۲۵ بنیان‌گذاری شد و در حال حاضر در آتلانتا، جورجیا و آمریکا مستقر است .دلتا سالانه ۱۲۵ میلیون نفر را به ۵۲ مقصد مختلف جهان حمل می‌کند و درآمدی مشابه با امریکن ایرلانز دارد.
 
یونایتد ایرلاینز با درآمد ۲۴٫۶ میلیارد دلار در جایگاه سوم است.این خط هوایی در ۲۰۱۰ تاسیس شد. مقر آن شیکاگو، ایلینوی و آمریکا است و به ۷۴ کشور دنیا مسافر جابجا می کند.تعداد مسافران سالانه آن ۱۰۵ میلیون نفر است
 
بلاخره نوبت به آسیا رسید و خطوط هوایی چین جنوبی با درآمد ۱۶٫۴ میلیارد دلار در رتبه چهار قرار گرفت.این خط در ۱۹۸۸ راه اندازی شد و در گوانگژو، گوانگدونگ و چین مستقر است. این خط هوایی ۱۱۰ میلیون مسافر را به ۴۰ مقصد بین المللی جابجا می‌کند.
جالب است بدانید که لوفتهانزا که رتبه چندان جالبی را در عنوان بهترین خطوط هوایی جهان کسب نکرد، در جایگاه پنجم قرار دارد و در آمد آن ۱۵٫۳میلیارد دلار است. لوفتهانزا زرگترین شرکت هواپیمایی آلمان است، که دفتر مرکزی آن در شهر کلن قرار دارد و پایگاه اصلی پروازهای آن فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت است.

گزارش: سارا شمیرانی

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=26724

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰