زیبا، جادار، مطمئن! - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

زیبا، جادار، مطمئن!

  • کد خبر : 26718
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
زیبا، جادار، مطمئن!

ابعاد یک خودرو بسته به سلیقه و توقع رانندگان به صورتهای مختلف تولید می شود. خودروهای شاسی بلند برای افرادی که قصد مسافرت از مسیرهای صعب العبور را دارند، پیشنهاد می شود. البته که ابهت خاص خودروهای شاسی بلند هم می تواند باعث ایجاد طیف وسیع طرفداران باشد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، خودروهای هایچ بک، بیشتر مورد پسند مجردهاست و خودروهای سدان، مخصوص خانواده هاست که در برابر خودروهای شاسی بلند، از هزینه کمتری برای خرید برخوردارند.
ما در این گزارش قصد داریم صندوق عقب خودروها را مورد بررسی قرار دهیم و ابعاد آنها را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.
در نظر داشته باشید، در این ارزیابی چیزی تحت عنوان حداکثر حجم بار مطرح نیست؛ چرا که همواره مشاهده شده است، نحوه چینش و جایگذاری اجسام در صندوق عقب برای هر شخص متفاوت است. به طور دقیق نمی توان نه سنگینی باری که ممکن است در صندوق عقب جای دهیم را بنویسیم، نه حجم دقیق را. تنها چیزی که قابل ذکر است، حجم صندوق عقب هر خودرو بر حسب مترمکعب است.
صندوق عقب خودرو به طور معمول جای لاستیک زاپاس خودرو و کاربرد مهم آن برای سفر و جایگذاری وسایل مربوط به آن است.
به طور متداول خودروها دارای فضای خالی در صندوق عقب هستند و به ندرت پیش می آید که یک خودرو از فضاهای دیگر هم بهره ببرد. به طور مثال خیلی از مینی‌ون‌ها، محفظه‌های کف را در قسمت سرنشینان تجهیز می‌کنند.
در ادامه این گزارش خودروها، به ترتیب گنجایش فضا به شما معرفی می شود. در نظر داشته باشید اعداد بر حسب فوت مکعب نوشته شده است و منبع اعداد از وبسایت https://www.cars.com استخراج شده است.
هیوندای توسان هیبریدی ۲۱٫۷
کیا اسپورتیج هیبریدی ۲۱٫۷
هیوندای توسان ۲۱٫۵
هوندا سی آر وی ۲۱٫۵
تسلا مدل وای ۲۱
تویوتا راوفور هیبریدی ۲۰٫۷
اینفینیتی کیو ایکس ۵۵ ۲۰٫۶
فولکس واگن تیگوان ۲۰٫۳
هوندا سی وی آر هیبریدی ۱۹٫۶
نیسان روگ ۱۹٫۳
حال می خواهیم به بررسی هر یک از خودروهای بالا بپردازیم.
هیوندای توسان هیبریدی
این خودروی ساخت کشور کره جنوبی به‌طور قابل‌توجهی گزینه بهتری نسبت همنوعان خود در رنج قیمتی این خودروهای شاسی بلند است؛ چرا که نظر پرفورمنس و مصرف سوخت بهتر ظاهر شده است. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو، واحد الکتریکی و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک سود می‌برد و قدرت ۲۲۶ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری دارد.
کیا اسپورتیج هیبریدی
پیشرانه کیا اسپورتیج پلاگین هیبرید از ترکیب موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژر و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. پیشرانه پلاگین هیبریدی این کراس‌اوور در مجموع ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۴۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پکیج باتری کیا اسپورتیج پلاگین هیبرید از نوع لیتیوم یون است و ۱۳.۸ کیلووات ساعت ظرفیت دارد.
هوندا سی آر وی
این خودروی ژاپنی در لیست پرفروش‌ترین‌های آمریکا قرار دارد. هوندا CRV که تا کنون در پنج نسل تولید شده، در نسل چهارم و با فیس لیفت این نسل وارد ایران شد. شرایط بد عرضه و مشکلاتی که در داخل کشور وجود داشت از جمله توقف واردات خودروهای ساخت آمریکا از سال ۹۵ باعث شد که این خودرو نتواند جایگاه مناسب خود را در کشور ما پیدا کند.
تسلا مدل وای
یک خودروی الکتریکی کراس‌اوور توسط تسلا موتورز با مدل Y تولید شده است. تسلا در مارس ۲۰۱۹ از آن رونمایی کرد و تولیدش را از ژانویهٔ ۲۰۲۰ شروع و از ۱۳ مارس ۲۰۲۰ آن را عرضه کرد. تسلا مدل Y تا حدودی سایز مدل X را با ظاهر مدل ۳ ترکیب کرده اما در مقایسه با مدل ۳ جادار تر است.
تویوتا راوفور هیبریدی
راوفور امروز پنجمین نسل خود را بر خط تولید تجربه می‌کند در حالی که با تغییر سگمنت، سال‌ها است که به عنوان یک کراس‌اوور کامپکت شهری شناخته می‌شود. داشتن ابعاد منطقی و توان فنی مناسب در مقایسه با سایز محصولات هم کلاس، رافور را در ۲۵ سال گذشته به یکی از بهترین و پرفروش‌ترین خودروهای این سگمنت در جهان بدل کرده است.
اینفینیتی کیو ایکس ۵۵
QX55 مدل ۲۰۲۲ با استایلی کاملاً تحول یافته نسبت به سایر کراس‌اورهای خانوداه QX معرفی شد. فروش این خودرو از بهار ۲۰۲۱ در ایالات متحده و کانادا آغاز شد. 
فولکس واگن تیگوان
فولکس واگن تیگوان به لطف پیشرانه تند و تیزش با استهلاک کم، قابلیت های حرکتی خوبی دارد؛ چرا که در چند سال اخیر فولکس واگن این پیشرانه را بر روی یکی از تیپ های گلف به کار برده بود و تجربه آن نشان می دهد که ضریب اطمینان فولکس واگن تیگوان با این پیشرانه بسیار عالی است و برای انتقال قدرت نیروی این پیشرانه به چرخ های ماشین هم از گیربکس بسیار عالی و پیشرفته ۸ سرعته اتوماتیک استفاده شده است.
نیسان روگ
این خودروی ژاپنی، یک خودروی کراس‌اوور کوچک است. این خودرو از اکتبر سال ۲۰۰۷ برای مدل سال ۲۰۰۸ تولید شده‌است. طراحی آن موتور جلو، محور جلو، و چهارچرخ محرک بوده طول آن در حالت طبیعی ۱۸۲٫۹ اینچ، عرض آن در حالت طبیعی ۷۰٫۹ اینچ و وزن آن در حالت طبیعی ۳٬۵۲۹ پوند (۱٬۶۰۱ کیلوگرم) است. از سال ۲۰۱۳، این مدل با ایکس-تریل برابری می‌کند که در خارج از آمریکای شمالی به فروش می‌رسد و این موضوع در اصل آن‌ها را یکسان می‌کند.

گزارش: سعید شمیرانی

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=26718

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰