مترو بر مدار کشورهای آسیایی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
بهترین خطوط مترویی جهان در کدام کشورهاست؟

مترو بر مدار کشورهای آسیایی

  • کد خبر : 26722
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
مترو بر مدار کشورهای آسیایی

عمر مترو در حال حاضر به بیش از یک قرن برمی‌گردد. در تمام این سال‌ها کشورهای مختلف جهان سعی کردند تا روز به روز در این زمینه پیشرفت کنند. اگر بخواهیم بهترین خطوط مترویی جهان را شناسایی کنیم، به کشورهای آسیایی می‌رسیم. در واقع برخلاف باور عموم بهترین خطوط متروی جهان در اروپا و آمریکا نیست و رد آن را باید در کشورهای آسیایی پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در این گزارش سعی کردیم تا شما را با ۵ خط متروی مدرن در جهان و البته آسیا آشنا کنیم. خطوطی که روزانه هزاران مسافر را با بهترین کیفیت جابه‌جا می‌کنند.
متروی هنگ کنگ و امکانات ویژه برای نابینایان
مترو هنگ‌کنگ که به اختصار MTR نامیده می‌شود، دل هر مسافری را که حداقل یک بار از آن استفاده کرده است را برده. قطار شهری هنگ‌کنگ به خاطر تمیزی فوق العاده، قیمت ارزان بلیط‌های آن، منظم بودن، راحتی و نیز نشان‌گذاری مرتب تمام مسیرها شناخته شده است. این خط مترو در واقع بیشتر بخش‌های شهر را به یکدیگر متصل می‌کند. جالب است بدانید ایستگاه‌های مترو هنگ‌کنگ از امکاناتی مانند وای‌فای رایگان در هر ایستگاه، سطح زمین لمسی، صفحات بریل برای مسافران نابینا، سرویس‌های بهداشتی عمومی، مغازه‌ها، بانک‌ها و غرفه‌های مخصوص خوراکی برخوردارند که تقریبا در تمام ایستگاه‌ها و نزدیک به خروجی می‌توان آنها را دید.
متروی سئول و صندلی‌های مجهز به سیستم گرمایشی
متروی سئول به دلیل کارآمد بودن، تمیزی و دسترسی گسترده خود در جهان معروف است، اما خط ۹ مترو با تکنولوژی بالا و ویژگی‌های متمایز خود حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. هر یک از قطارهای مترو مجهز به وای‌فای رایگان و مانیتورهایی برای اعلان اطلاعیه‌ها و کلیپ‌های خبری است. صندلی‌های قطارهای متروی خط ۹ از سیستم گرمایشی در فصل زمستان برخوردار است و تابلوهای دیجیتال و تمام‌رنگی به زبان‌های کره‌ای، انگلیسی، ژاپنی و ماندارین در ایستگاه‌های مترو وجود دارد.
مترو سنگاپور و بهترین سیستم تهویه
شرکت مترو سنگاپور که با نام اختصاری SMRT شناخته می‌شود؛ بعد از ادغام چندین شرکت خدماتی حمل و نقل در سال ۲۰۰۰ تعداد مسافران خود را به ۶۰۰ میلیون مسافر در هر سال رسانده است. شاید جالب باشد بدانید که بسیاری برای فرار از گرمای بیرون و استفاده از سیستم‌های تهویه به داخل قطارهای شهری سنگاپور پناه می‌برند.  
مترو توکیو و جابه جایی ۱۴ میلیارد مسافر در سال
نام بردن از بهترین قطارهای شهری جهان بدون ژاپن کمی‌عجیب به نظر می‌رسد. خطوط ریلی ژاپن بسیار افسانه ای هستند، چرا که همه چیز در آنها در حد اعلای خود است: فوق سریع، فوق دقیق و فوق همه چیز! تخمین زده می‌شود که ۱۰۲ خط این سیستم بزرگ سالانه ۱۴ میلیارد مسافر را جابجا کنند. از این رو و با در نظر گرفتن بسیاری از شاخص‌ها، باید توکیو را در جایگاه یکی از بهترین متروهای جهان قرار داد.
برای تمام مسافران جابجا شدن در توکیو از طریق قطار یک لحظه پر افتخار به شمار می‌رود. اما برای برخی این یک نکته مثبت و برای برخی دیگر نیز نکته ای منفیست. برای مثال اگر قرار باشد در حین حرکت قطار با تلفن همراه خود صحبت کنید، به نوعی آداب اجتماعی را زیر پا گذاشته اید. این موضوع ممکن است برای برخی در لیست نقاط مثبت و برای دیگران در لیست منفورترین‌ها قرار گیرد.
مترو گوانجو و پیشرفت چشمگیر در شش سال
بعد از ۵ بار شکست در ۳۰ سال گذشته برای ایجاد یک سیستم قطار شهری، نخستین خط مترو این شهر سرانجام در سال ۱۹۹۷ و خط دوم نیز در سال ۲۰۰۲ شروع به کار کرد. سرمایه‌گذاری در زیر ساخت‌های این مترو در سال ۲۰۰۴ به اوج خود رسید؛ زمانی که شهر به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ انتخاب شد.گفته می‌شود که در شش سال متوالی، ۱۱ میلیارد دلار صرف بهبود این خط مترو شد.
متروی گوانجو از آن رو شایسته توجه است که در مدت کوتاهی از نقطه صفر به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافت. ۸ خط، ۱۴۴ ایستگاه، ۲۳۶ کیلومتر مسیر، جابجایی ۱٫۲ میلیارد مسافر در سال ۲۰۰۸ و نیز رسیدن به هنگ کنگ تنها در ۴۸ دقیقه از جمله پیشرفت‌های سیستم قطار شهری گوانجو به شمار می‌رود.

گزارش: سارا شمیرانی

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=26722

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰