رشد ۳۲ درصدی تولید انواع خودرو در بهار امسال - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

رشد ۳۲ درصدی تولید انواع خودرو در بهار امسال

  • کد خبر : 26196
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
رشد ۳۲ درصدی تولید انواع خودرو در بهار امسال

آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری بالغ بر ۳۲۴ هزار دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد رشد تولید محقق شده است؛ با احتساب تکمیل حدود ۶۵ هزار دستگاه خودروهای ناقص در بهار سال ۱۴۰۱، میزان رشد تولید در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته ۴.۵ درصد برآورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، بیش از ۳۲۴ هزار دستگاه از انواع خودروها در کشور تولید شده که از این میزان، بیشترین سهم تیراژی متعلق به خودروهای سواری است.

بهار امسال، ۳۲۴ هزار و ۵۸۳ دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به ۲۴۵ هزار ۶۱۸ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۲ درصدی را رقم زده است.

از مجموع کل خودروهای تولیدی، ۲۷۶ هزار و ۸۶۸ دستگاه متعلق به سواری‌هاست که نسبت به ۲۱۵ هزار و ۱۱۶ دستگاه سواری تولیدی در سه ماهه نخست سال گذشته ۲۹ درصدی افزایش تولید حاصل شده است.

پس از آن بیشترین تیراژ خودرو، در دسته وانت‌هاست که خودروسازان داخلی با افزایش تولید ۴۸ درصدی طی سه ماهه امسال نسبت به تولید وانت‌ها در مدت مشابه سال گذشته، از ۲۴ هزار و ۳۱۵ دستگاه به ۳۵ هزار و ۹۶۲ دستگاه رسیده است.

به لحاظ درصد افزایش اما بیشترین افزایش تولید انواع خودرو، برای ون‌ها رخ داده که از ۳۶۸ دستگاه به ۷۹۹ دستگاه در بهار امسال رسیده و رشد ۱۱۷ درصدی را ثبت کرده است.

پس از آن با افزایش ۹۵ درصدی تولید سنگین‌های باری (کامیون، کامیونت و کشنده) از ۵۳۱۷ دستگاه در مجموع سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به ۱۰ هزار و ۳۷۲ دستگاه در مدت مشابه امسال رسیده است.

از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه ۳۳۳ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس تولید شده که ۳۱ درصد بیشتر از آمار تولید این نوع خودروها در سه ماهه نخست سال گذشته معادل ۲۵۴ دستگاه است.

در نهایت طبق آمار وزارت صمت، تولید اتوبوس‌ها در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. در سه ماهه امسال ۲۴۹ دستگاه تولید شده که یک دستگاه بیشتر از تولید آن در سه ماهه ۱۴۰۰ است.

گفتنی است آنطور که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده، در سه ماهه اول سال گذشته ۶۵ هزار و ۱۵ دستگاه خودروی ناقص نیز تکیل شده بود که با لحاظ خودروهای تکمیل شده سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، رشد تولید سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به تولید و تکیل سه ماهه اول سال گذشته حدود ۴.۵ درصد خواهد بود.

لینک کوتاه : https://cvna.ir/?p=26196

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰