طرح مجلس برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

طرح مجلس برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو

  • کد خبر : 10112
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۲۹
طرح مجلس برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از طرح این کمیسیون برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو و رفع مشکلات این حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، «سید احمد رسولی نژاد» امروز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به نامگذاری امسال به «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: یکی از اقدامات اساسی برای تحقق شعار سال، رفع موانع تولید است.
به گفته وی، در کمیسیون صنایع و معادن مجلس ۶ کمیته و همچنین کارگروه هایی تشکیل شده که در آنها به صورت تخصصی مسائل و مشکلات بخش صنعت و معدن پیگیری می‌شود که یکی از این کمیته ها مربوط به صنعت خودرو است.
رسولی نژاد یادآور شد: در دوره دهم مجلس طرحی برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو تهیه شده بود، اما شورای نگهبان ایرادات و اشکالاتی بر آن وارد کرد و این طرح ابتر ماند.
وی ادامه داد: اکنون در کمیته خودروی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، طرح جامعی توسط متخصصان و اصحاب فن در دست تهیه است و در تلاشیم تا پس از بررسی همه مسائل، مشکلات و وضعیت صنعت و بازار خودرو، در کوتاهترین زمان این طرح را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ببریم.
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به بازدید اخیر نمایندگان عضو این کمیسیون از گروه صنعتی ایران خودرو اشاره کرد و گفت: بخشی از بررسی‌هایی که از سوی نمایندگان انجام می‌شود، مربوط به موضوع موانع تولید است که در صنعت خودرو شامل تأمین مواد اولیه، تامین ارز ، همچنین مشکلات گمرکی و غیره می‌شود و مجلس آماده است که به حل مشکلات کمک کند.
نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاصله بالای قیمت‌های کارخانه‌ای و بازاری خودروها، تاکید کرد: نمایندگان خانه ملت همچون سایر اقشار جامعه نگران این موضوع هستند، هرچند نمی‌توان همه مشکلات را گردن تولیدکنندگان انداخت، اما باید دید چه مسائل و مشکلاتی وجود دارد که خودرو اینگونه عرضه و قیمت‌گذاری شده و این تفاوت فاحش قیمتی حاصل می‌شود.
وی در پایان تاکید کرد: در آینده نزدیک خبرهای خوشی در حوزه صنعت و بازار خودرو خواهیم شنید.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10112

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰