وعده خرید ۵ هزار اتوبوس برای تهران - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد:

وعده خرید ۵ هزار اتوبوس برای تهران

  • کد خبر : 10336
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
وعده خرید ۵ هزار اتوبوس برای تهران

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پول صندوق توسعه ملی برای شهرداری تهران هنوز نقد نشده است، گفت:‌در صورت تحقق این مسأله ۵ هزار اتوبوس برای پایتخت خریداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره موضوع اختصاص پول صندوق توسعه ملی به شهرداری تهران جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی،‌ اظهار داشت: بر اساس دو مصوبه دولت قرار شده است که بخشی از پول صندوق توسعه ملی جهت توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت به شهرداری تهران اختصاص داده شود.
وی افزود: یک مصوبه مربوط به موضوع فاینانس جهت تأمین واگن برای مترو تهران است که هزینه‌ای بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شده و قرار است پیش پرداخت تأمین و خرید این واگن‌ها از طریق پول صندوق توسعه ملی محقق شود.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: موضوع فاینانس برای تأمین واگن‌های مترو در دست پیگیری است ولی هنوز ال‌سی مربوطه باز نشده است.
هاشمی گفت:‌ مصوبه دیگر جهت استفاده از پول صندوق توسعه ملی مربوط به تأمین اتوبوس بوده که بر همین اساس ۱۰ میلیارد دلار برای حمل و نقل عمومی کشور در نظر گرفته شده که بخشی از آن برای پایتخت است که این موضوع نیز هنوز به سرانجام نرسیده و این پول نقد نشده و در اختیار شهرداری تهران قرار نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی اتوبوس بین‌شهری، اتوبوس شهری، کامیون کشنده و مینی‌بوس قرار است با پول صندوق توسعه ملی برای شهرهای کشور خریداری شود که ۵ هزار اتوبوس و ۱۰ هزار مینی‌بوس آن مربوط به تهران است.
رئیس شورای شهر تهران گفت:‌اگر پول صندوق توسعه نقد شود حمل و نقل عمومی زودتر توسعه خواهد یافت.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10336

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰