افزایش ۲۱درصدی تولید خودرو کشور در ۵ ماه اول سال۹۹ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

افزایش ۲۱درصدی تولید خودرو کشور در ۵ ماه اول سال۹۹

  • کد خبر : 10443
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰:۰۶
افزایش ۲۱درصدی تولید خودرو کشور در ۵ ماه اول سال۹۹

گزارش آماری تولید و تحویل تجمیعی خودروهای تولیدی شرکت‌های ایران خودرو و سایپا تا ۳۰ مرداد ماه سال ۹۹ منتشر شد که نشان از افزایش ۲۱ درصدی کل تولیدات خودروی در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، بنابراین آمار ارائه شده از سوی اداره کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای سال ۹۹ تا ۳۰ مردادماه، کل تولید تجمعی دو شرکت ایران خودرو و سایپا، ۳۶۰ هزار و ۵۹۹ دستگاه بوده که در مقایسه با تولید ۲۹۸ هزار و ۳۰۷ دستگاه خودرو در سال ۹۸، افزایش ۲۱ درصدی در تولید ثبت شده است.
 
طبق این گزارش تعداد خودروهای تحویلی دو شرکت بزرگ خودروسازی در مجموع ۲۸۶ هزار و ۳۶۳ دستگاه بوده که در مقایسه با تعداد ۲۶۳ هزار و ۵۳۷ خودروی تحویلی، افزایش ۹ درصدی حاصل شده است.

در ۵ ماه نخست امسال، همچنین تعداد تحویلی تعهدات جاری با ۳۴ هزار و ۱۴۸ دستگاه رشد ۲۳۹ درصدی در این بخش را ثبت نموده است.

همچنین در این گزارش از کاهش ۱۳ درصدی موجودی کل خودروهای تجاری در پارکینگ فروش و کاهش ۲۸ درصدی خودروهای ناقص در ۵ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره شده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10443

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰