خودرویی‌ها یک‌ دست قـرمز پوش شدند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

خودرویی‌ها یک‌ دست قـرمز پوش شدند

  • کد خبر : 10489
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
خودرویی‌ها یک‌ دست قـرمز پوش شدند

برخی کارشناسان معتقدند حقوقی‌های بازار بورس قدری نسبت به عرضه در بازار کوتاهی کردند، وگرنه آن‌ها می‌توانستند با برخی اقدامات خود از شدت عرضه‌ها و هیجان موجود در بازار بکاهند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از اخبار خودرو، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی در بازار سهام، نمادهای این صنعت بورسی یک‌دست قرمزپوش شدند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرور، گروه بهمن، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، زامیاد، بهمن‌دیزل، سرمایه‌گذاری رنا، آهنگری تراکتورسازی ایران، سایپا آذین، کرمان‌خودرو، سایپا دیزل و ایران‌خودرو دیزل منفی شدند و در مقابل هیچ سهمی در بین خودرویی‌ها مثبت نشد. همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی ۳۷هزار نوبت معاملاتی، ۴۵۲میلیون سهم به ارزش ۲۶۷میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۳۷۴هزار میلیارد تومان شد.
   ناتوانی تدابیر مقطعی در مهار فشار فروش
شاخص کل بورس نیز دیروز با کاهش بیش از ۶۵هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۶۶۲هزار واحدی قرار گرفت. در این خصوص باید گفت؛‌ طی دو هفته اخیر یک‌سری از عوامل در کلیت بازار، در کنار یکدیگر قرار گرفتند و باعث ورود شاخص بورس به فاز اصلاحی عمیقی شدند. از سوی دیگر، این اصلاح عمدتا از جنس اصلاح قیمتی بود و رخ دادن آن در مدت‌زمان بسیار کوتاه باعث وحشت عمومی و درگیر شدن ذهن سرمایه‌گذاران در بازار شد. این امر به فشار فروش افسارگسیخته‌ای انجامید که حتی تدابیر مقطعی هم موفق به مهار آن نشد.
   انتقاد از عملکرد حقوقی‌های بازار
برخی کارشناسان معتقدند حقوقی‌های بازار بورس قدری نسبت به عرضه در بازار کوتاهی کردند، وگرنه آن‌ها می‌توانستند با برخی اقدامات خود از شدت عرضه‌ها و هیجان موجود در بازار بکاهند. به بیان دیگر، حقوقی‌ها به‌عنوان وزنه سنگین و تعادلی در بازار تلقی می‌شوند که بهتر است گاهی با فروش‌های به‌موقع، عقلانیت را به بازار بازگردانند. اما این اتفاق رخ نداد و بدین‌ترتیب یک روند نزولی پرقدرت در بدنه بازار سهام رقم خورد. این است که قیمت‌ها در بازار با کوچک‌ترین خبر یا حتی شایعه وارد فاز اصلاحی می‌شوند و اصلاح قیمتی عمیقی را در بازار شاهدیم که هنوز از جنس اصلاح زمانی نیست و همچنان ادامه روند اصلاح قیمتی است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10489

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰