ارائه آیین‌نامه نحوه اخذ مالیات از املاک وخودروهای با شرایط خاص - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

ارائه آیین‌نامه نحوه اخذ مالیات از املاک وخودروهای با شرایط خاص

  • کد خبر : 10581
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰:۳۴
ارائه آیین‌نامه نحوه اخذ مالیات از املاک وخودروهای با شرایط خاص

وزارت امور اقتصادی و دارایی آیین نامه اجرایی بند(ت) تبصره (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ١٣٩٩ کل کشور درباره شیوه اخذ مالیات از املاک و خودروهای با شرایط خاص را به کمیسیون اقتصاد هیئت دولت ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، وزارت امور اقتصادی و دارایی به استناد بند (ت) تبصره (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ١٣٩٩ کل کشور، آیین نامه اجرایی بند یاد شده، موضوع اخذ مالیات ازاملاک و خودروها را تدوین و جهت سیر مراحل بررسی به هیئت دولت ارائه کرده است.
مطابق این آیین نامه وزارت خانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی موظفند داده ها و اطلاعات مالکیت املاک از قبیل مشخصات هویتی، نشانی اقامتگاه قانونی و شماره تلفن همراه و مشخصات ملک را حسب درخواست سازمان امور مالیاتی کشور از طریق برخط حداکثر تا پایان شهریور ماه ١٣٩٩ در اختیار این سازمان قرار دهند.
هم چنین، نیروی انتظامی موظف است داده ها و اطلاعات مالکان خودروها از قبیل مشخصات هویتی، نشانی اقامتگاه قانونی و شماره تلفن همراه و مشخصات خودرو را حسب درخواست سازمان امور مالیاتی کشور از طریق برخط حداکثر تا پایان شهریور ماه ١٣٩٩ در اختیار این سازمان قرار دهد.
سازمان امور مالیاتی نیز مجاز است با استفاده از ضریب همگن مناسب، ارزش واقعی واحد مسکونی را تعیین نماید ضمنا این سازمان می تواند از طریق ظرفیت قانونی کارشناس رسمی دادگستری نسبت به ارزش گذاری روز واحدهای مسکونی که برحسب بررسی های میدانی دارای معماری و شرایط خاص تشخیص داده می شوند، اقدام نماید.
مطابق آیین نامه پیشنهادی، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مکلفند مالیات سالانه مربوط به هریک از واحدهای مسکونی و خودروهای مشمول تحت تملک خود و افراد تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه ١٣٩٩ پرداخت کنند.
گفتنی است، دفاتر اسناد رسمی و نیروی انتظامی مجاز به ثبت نقل و انتقال املاک و نیز نقل و انتقال و تعویض پلاک خودروهای مشمول مالیات موضوع این آیین نامه قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مربوطه نیستند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10581

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰