چرا نوسان قیمت در خودروهاس داخلی شدیدتر است؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4
جهش قیمت ‌ها در هفته گذشته

چرا نوسان قیمت در خودروهاس داخلی شدیدتر است؟

  • کد خبر : 11306
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
چرا نوسان قیمت در خودروهاس داخلی شدیدتر است؟

پایان هفته گذشته، سراتو در جهشی بزرگ سرانجام در ایستگاه ٩٧٠میلیون تومان توقف کرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از اخبار خودرو، پایان هفته گذشته، سراتو در جهشی بزرگ سرانجام در ایستگاه ٩٧٠میلیون تومان توقف کرد؛ جهش قیمتی که برای سایر خودروهای ساخت داخل نسبتا به‌روز یا مدرن که تولید آن‌ها متوقف شده یا در حال به اتمام رسیدن است هم رخ داده است، خودروهایی همانند پژو٢٠٠٨، سیتروئن سی٣ و مزدا٣.
در هفته گذشته شاهد حرکت ارز از ایستگاه ۲۷هزار تومان به ایستگاه ۳۰هزار تومان بودیم و این رشد ۳هزار تومانی قیمت ارز مجددا سبب افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو شد. اما طبق روال معمول چند ماه گذشته، این جهش نرخ در بخش خودروهای تولید داخل محسوس‌تر و سریع‌تر رخ داده است و در بخش خودروهای وارداتی به‌خصوص وارداتی‌های کلاس‌متوسط و لوکس، با کندی و شدت کمتری ایجاد شده است. اما دلیل افزایش بیشتر قیمت‌ها در بخش خودروهای داخلی چیست؟
این موضوع دلایل متعددی دارد، اما مهم‌ترین دلایل آن این است که بازار به‌خوبی می داند در صورت بروز گشایشی در فضای سیاست خارجی بعد از ١٣ آبان‌ماه امکان باز شدن واردات خودرو در طول یک پروسه سه تا شش ماهه با موافقت دولت وجود دارد. اما در مقابل بازگشت آمار تولید و خودروهای غایب به خط تولید خودروسازان حداقل یک تا یک‌ونیم سال زمان خواهد برد. بنابراین ریسک سرمایه‌گذاری روی داخلی‌ها کمتر است.
دلیل دوم به سرمایه‌های کوچک سرگردان برمی‌گردد که دیگر امکان خرید خودروهای وارداتی را ندارند و به همین دلیل برای سرمایه‌گذاری به خرید خودروهای داخلی و چینی رو آورده‌اند.
و در نهایت سومین دلیل، اشباع افزایش قیمت در بخش وارداتی‌ها و همان کاهش قدرت خرید است که باعث شده تا بخش بزرگی از مشتریان و مصرف‌کنندگان واقعی از طبقات متوسط، متوسط رو به بالا و طبقه نسبتا مرفه همگی به سمت خرید خودروهای تولید داخل و چینی بروند و این بخش با حجم تقاضای زیادی روبه‌رو شود.
در واقع، دیگر طبقه متوسط امکان خرید خودروهای وارداتی صفرکیلومتر (به غیر از چند مدل ارزان‌قیمت که تعدادشان از انگشتان یک دست هم تجاوز نمی‌کند) را ندارند و حجم تقاضای این اقشار حتی مدیران عالی‌رتبه هم به خرید خودروهای تولید داخل و چینی تشویق شده‌اند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11306

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰