فروش قطعات دست دوم به‌جای نو در بازار لوازم‌ یدکی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

فروش قطعات دست دوم به‌جای نو در بازار لوازم‌ یدکی

  • کد خبر : 11378
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
فروش قطعات دست دوم به‌جای نو در بازار لوازم‌ یدکی

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید برخی سودجویان قطعات یدکی استوک(قطعات دست دوم) را از تعمیرگاه‌ها جمع آوری کرده و به عنوان قطعات یدکی نو در بازار توزیع می‌کنند که این امر موجب افزایش تصادفات و تحمیل هزینه‌های بیشتر به خانوار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از خانه ملت، بهزاد رحیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از نابسامانی بازار قطعات یدکی خودرو، گفت: کمبود و گرانی قطعات یدکی اصلی خودرو و افزایش سهم قطعات بی‌کیفیت و تقلبی از بازار موجب اقبال بسیاری از تعمیرکاران و مشتریان به خرید قطعات یدکی اصلی دست دوم و یا حتی تعمیر برخی از قطعات شده است، تداوم این امر خطرناک بوده و مشکلات بسیاری مانند افزایش تصادفات را به دنبال دارد.
بازار از قطعات یدکی فیک و بی‌کیفیت پر شده است
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بازار از قطعات یدکی فیک و بی‌کیفیت پر شده و قطعات یدکی اصلی نیز در بازار بسیار نایاب و گران است، افزود: سودجویی برخی افراد موجب شده قطعات یدکی تقلبی چینی یا ایرانی در جعبه قطعات اصلی بسته‌بندی و به نام قطعات اصلی به مشتریان عرضه شود که خرید و استفاده از این گونه قطعات موجب زیان مشتریان و خرابی زودهنگام خودرو می‌شود.
اُفت کیفیت در بازار قطعات یدکی
وی با بیان اینکه اغلب اینگونه قطعات از چین وارد کشور می‌شود درحالیکه برخی از تولیدات داخلی کیفیت بهتری دارند، اضافه کرد: علیرغم اینکه قیمت قطعات یدکی در حال حاضر افزایش چشم گیری داشته اما شاهد افت کیفیت در این بازار هستیم که این امر منجر به تحمیل هزینه‌های بیشتر به خانوارها می‌شود.
ضرورت افزایش نظارت بر بازار قطعات یدکی
رحیمی با بیان اینکه برخی سودجویان اصطلاحا داغی قطعات (قطعات دست دوم یا استوک) را از تعمیرگاه‌ها جمع آوری کرده و به عنوان قطعات یدکی نو در بازار توزیع می‌کنند، ادامه داد: افزایش تصادفات و رشد هزینه‌های خانوار و …تبعات تداوم این اقدامات است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: افزایش نظارت، از فعالیت سوداگران در بازار قطعات یدکی جلوگیری می‌کند بنابراین باید تدابیر لازم برای تحقق این مهم اندیشیده شود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11378

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰