سند انتقال واگن پارس به مپنا بالاخره امضا شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

سند انتقال واگن پارس به مپنا بالاخره امضا شد

  • کد خبر : 11485
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
سند انتقال واگن پارس به مپنا بالاخره امضا شد

مدیرعامل واگن پارس از انتقال سند این شرکت به مپنا پس از سه سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، محمدرضا مختاری، چهارشنبه 23 مهرماه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بیان کرد: واگن پارس اولین و بزرگترین شرکت صنعت ریلی کشور است و بالغ بر 70 درصد توان صنعت ریلی کشور در این شرکت خلاصه شده است.
وی با بیان اینکه امروز در بدترین شرایط اقتصادی، بیش از 80 درصد آنچه تولید و تحویل می شود و در ناوگان ریلی قرار می گیرد تولید شرکت واگن پارس است، تاکید کرد: بخشی از مسائل و مشکلات انحصارا به خود شرکت باز می گردد و برخی از بدهی ها باعث بروز محدودیت ها شده است و کار صنعت را قفل کرده به طوری که در سال 93 و 94 کمتر از 100 دستگاه در این واحد صنعتی تولید شده است.
مختاری با اشاره به تلاش استان برای نجات واگن پارس تصریح کرد: با همکاری مسئولان استان، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و بانک ها، تولیدات واگن پارس امروز به 500 دستگاه واگن در سال رسیده است، اما آیا با اینکه به این تولید رسیده ایم، مشکلات واگن پارس حل خواهد شد؟ قطعا پاسخ منفی است. موانعی بر سر راه صنعت ریلی کشور وجود دارد که رفع آنها نیاز به حمایت دارد.
وی اظهارکرد: شب گذشته پس از سه سال و هفت ماه خبر دادند که بالاخره سند انتقال واگن پارس از سازمان گسترش و نوسازی صنایع به مپنا، امضا شده است که جای بسی خوشحالی دارد چراکه بالاخره شرکت صاحب سهامدار مناسب شد، اما سوال این است که آیا از فردا با ورود مپنا همه مشکلات واگن پارس رفع می شود؟ به جرات بیان می کنم خیر، مسلما با آمدن مپنا و تزریق 300 یا 400 میلیارد تومان منابع مالی مشکلات ما با بیمه و تامین اجتماعی، بانک ها و محدودیت های ایجاد شده به دلیل بدهی سنواتی حل می شود.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: امروز نمی توانیم مواد اولیه بخریم، سهمیه اختصاص یافته به اندازه نیاز شرکت نیست، اگر مواد خام داده نشود باید به بازار آزاد مراجعه کنم و پس از ثبت نام باید سه تا چهار ماه بعد مواد اولیه خود را تحویل بگیرم. در صنعت ریلی اگر دولت به صورت جدی وارد نشود که در این سال های اخیر وارد نشده است، مشکلات واگن پارس ادامه خواهد داشت. اگر امروز واگن پارس درگیر مشکل است به این دلیل است که حمایت نشده است. این شرکت توان تولید انواع واگن را دارد، اما به راحتی انواع واگن نو و کارکرده وارد کشور شد و اگر در این دو سال اخیر هم واگنی وارد نشده است به دلیل محدودیت های تحریم بوده و در غیر این صورت به جرات بیان می کنم که حتما واگن وارد می شد.
وی گفت: در سال های گذشته به هر شرکت بهره بردار برای خرید واگن زیر 200 میلیون تومان 80 درصد تسهیلات با نرخ مناسب داده می شد، اما امروز قیمت واگن به یک میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده که در توان خرید شرکت های بهره بردار نیست. امسال 300 دستگاه تولید شده، اما 210 واگن تحویل دادم، در همین لحظه 9 واگن مسافربری کف کارخانه باقی مانده است و شرکت رجا توان پرداخت بدهی خود را ندارد و نمی تواند این واگن ها را تحویل بگیرند.
مختاری با طرح این سوال که چرا بیمه و مالیات به واگن پارس کمک نکردند، افزود: مسئله این نبود که این سازمان ها نمی خواستند به ما کمک کنند، در واقع قوانین حاکم باعث شد که سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی نتوانند مصوبات ابلاغ شده را اجرا کنند و این محدودیت ها باید از طریق مجلس رفع شود.
مدیرعامل شرکت واگن پارس تاکید کرد: اگر دولت حمایت نکند شاید طی سه اول بتوانیم حقوق، بیمه و مالیات را پرداخت کنیم و کارت بازرگانی صادر شود، اما مجددا پس از 6 ماه وضعیت واگن پارس به همین شکل خواهد بود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11485

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰