خـــودرو ارزان می شود - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
ادامه‌ کاهش قیمت خودروها همزمان با ترکیدن حباب ارز

خـــودرو ارزان می شود

  • کد خبر : 11551
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
خـــودرو ارزان می شود

با نزدیک شدن به پایان شمارش آرای انتخابات آمریکا و مشخص شدن تقریبی رئیس‌جمهور بعدی این کشور، حباب نرخ ارز درحال ترکیدن است و بازار خودرو با روند کاهش قیمت شدید روبه‌رو شده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، با نزدیک شدن به پایان شمارش آرای انتخابات آمریکا و مشخص شدن تقریبی رئیس‌جمهور بعدی این کشور، حباب نرخ ارز درحال ترکیدن است و بازار خودرو با روند کاهش قیمت شدید روبه‌رو شده است.
در بازار خودروهای داخلی و همچنین خارجی که تحت‌تاثیر نرخ ارز هستند، انتظار می‌رود در هفته جاری شاهد روند کاهشی قیمت‌ها باشیم. 
متاسفانه این روند به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گره خورده، البته در شرایط فعلی که به‌نظر می‌رسد جوبایدن در رقابت با دونالد ترامپ موفق شده و توانسته است اکثریت آرای الکترال را به خود اختصاص دهد و خود را به کاخ سفید و صندلی ریاست‌جمهوری آمریکا نزدیک کند در ایران نرخ ارز، سکه، طلا و خودرو نیز به شکل قابل‌توجهی کاهــش یافته است. هرچند برای قضاوت و پیشگویی این اتفاق هنوز زود است اما این‌گونه که شرایط بازار نشان می‌دهد می‌توان با انتخاب جو بایدن انتظار افت بیشتر قیمت‌ها را در بازار داشت. 
با تمام این تفاسیر باید گفت اگر روند شمارش آرا در آمریکا به همین صورت پیش برود و حباب نرخ ارز خالی شود، انتظار می‌رود در هفته جاری قیمت خودروهای خارجی بیشتر از خودروهای داخلی در بازار ریزش داشته باشد، زیرا افزایش بی‌ضابطه و حباب‌گونه قیمت در این خودروها به مراتب شدیدتر و بیشتر بود. 
همچنین افت نرخ ارز سبب می‌شود خریداران به انتظار ریزش بیشتر قیمت‌ها از خرید دست بکشند، هرچند بیش‌از دو هفته است که رکود مطلق در بازار حاکم شده؛ البته بازار خودرو در هفته‌های گذشته رونقی نداشته، به‌طوری‌که خریداران از خرید و فروشندگان از فروش دست کشیده‌اند و تعداد فروشندگان به‌دلیل کاهش قیمت‌ها و جلوگیری از ضرر کردن بسیار بیشتر شده، معاملات به صفر رسیده و رکود کامل در بازار حاکم است.  
ازسوی‌دیگر اگر روند نزولی نرخ دلار در هفته جاری تداوم داشته باشد، به‌طور قطع‌بر معاملات خودرویی نیز تاثیرگذار خواهد بود و قیمت‌های حبابی بازار به‌شدت افت خواهد کرد. اتفاقی‌که علاوه‌بر افت قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد بیشترین تاثیر را بر خودروهای خارجی وارداتی خواهد گذاشت. باید گفت باتوجه به انجام نشدن معاملات خودرویی و صفر شدن خریدوفروش‌، قیمت‌ها برای مدتی تا حدی نامشخص خواهد بود. این روزها خریداران بر این باورند قیمت‌ها که بر مدار کاهشی قرار گرفته بود، بیش‌از هفته‌های گذشته کاهش خواهد داشت و به‌همین دلیل، از حدود دو هفته پیش تاکنون معاملات قفل و رکود مطلق بر بازار حکم فرما شده است.
در شرایط فعلی آنچه مشخص بوده، نزدیک شدن دوباره حزب دموکرات بر صندلی ریاست‌جمهوری آمریکاست، زیرا تجربه نشان می‌دهد نرمش حزب دموکرات با ایران همیشه بیشتر از جمهوری‌خواهان بوده و به همین دلیل انتظار می‌رود با روی کار آمدن جو بایدن شاهد ‌کاهش قیمت‌ها و عـرضه خودرو با نرخ‌های پایین‌تر در بازار باشیم. 
فروشندگان باتصور اینکه اگر بایدن رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا شود، تغییراتی در اعمال تحریم‌ها صورت خواهد گرفت که این امر ریزش قیمت‌ها را دربرخواهد داشت، هم‌اکنون اقدام به عرضه محصولات خود با قیمت‌های کمتر کرده‌اند. 
بنابراین یکی دیگر از عوامل ریزش بازار به‌رغم رشد ۲۵درصدی قیمت‌ها از طرف خودروسازان، به انتخابات آمریکا و همچنین آرایی مربوط می‌شود که تا این لحظه نشان می‌دهد برتری با بایدن است و باید امیدوار به شرایط اقتصادی بهتر بود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11551

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰