سهام خودروسازان با اقبال سرمایه‌گذاران روبه‌رو می‌شود؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
چشم‌انداز صنعت خودرو ایران با روی کار آمدن نامزد دموکرات‌ها در آمریکا

سهام خودروسازان با اقبال سرمایه‌گذاران روبه‌رو می‌شود؟

  • کد خبر : 11553
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
سهام خودروسازان با اقبال سرمایه‌گذاران روبه‌رو می‌شود؟

در گروه خودرویی طی 75هزار نوبت معاملاتی، 1.7میلیارد سهم به ارزش 590میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 250هزار میلیارد تومان شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از اخبار خودرو، در آخرین روز از دادوستدهای هفته گذشته در بازار سهام، نمادهای این صنعت بورسی روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، سرمایه‌گذاری رنا، سایپا آذین، صنایع ریخته‌گری ایران، مهرکام پارس، ایران‌خودرو دیزل، چرخشگر، بهمن‌دیزل، کرمان‌خودرو و سایپا دیزل منفی خوردند و در مقابل نمادهای آهنگری تراکتورسازی ایران و رادیاتور ایران مثبت شدند. 
همچنین روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی 75هزار نوبت معاملاتی، 1.7میلیارد سهم به ارزش 590میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 250هزار میلیارد تومان شد.
   احتمال بهبود معاملات گروه خودرویی
با انتخاب احتمالی جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا باید شاهد بهبود معاملات گروه خودرویی باشیم، چراکه گمانه‌زنی‌ها بر این است با روی کار آمدن بایدن، بخشی از تحریم‌ها برداشته شود و در این راستا، صنعت خودرو به‌عنوان اولین صنعتی که از سوی ترامپ تحریم شد، می‌تواند از این فرصت استفاده کند و در زمینه نقل و انتقالات مالی و همچنین واردات قطعات و مواد اولیه با مشکلات بسیار کمتری روبه‌رو باشد.
   محورسازان ایران‌خودرو در مسیر سوددهی
طبق اسناد مالی، عملکرد شرکت محورسازان ایران‌خودرو در 6 ماهه سال 1399 در حوزه درآمدزایی و سوددهی چرخش معناداری داشته، به‌طوری‌که توانسته است در بازه زمانی مذکور از زیان‌دهی به سوددهی برسد. 
بر این اساس، محورسازان ایران‌خودرو در 6ماهه سال 1399 حدود 292میلیارد تومان درآمد کسب کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال 1398، بیش از 100 درصد رشد داشته است. 
عملکرد این شرکت تا پایان شهریور 1399 حاکی از ثبت یک‌میلیارد و 800میلیون تومان سود خالص است. 
در حالی که محورسازان در سال گذشته یک‌میلیارد و 800میلیون تومان زیان خالص داشته است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11553

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰