افت ۲۷۵هزار میلیارد تومانی ارزش بازار سهام خودرویی ‌ها - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8
گروه خودرویی در سراشیبی سه ‌ماهه ترمز برید

افت ۲۷۵هزار میلیارد تومانی ارزش بازار سهام خودرویی ‌ها

  • کد خبر : 11600
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
افت ۲۷۵هزار میلیارد تومانی ارزش بازار سهام خودرویی ‌ها

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز یکشنبه ۱۸ آبان بالغ بر ۱۹۱ میلیون سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۰۱ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از اخبار خودرو، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، برخی نمادهای این گروه مثبت شدند، به‌طوری‌که نمادهای پارس‌خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران و فنرسازی زر مثبت خوردند و در مقابل نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، رادیاتور ایران، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران، رینگ‌سازی مشهد، سایپا آذین، ایرکا پارت صنعت، ایران‌خودرو دیزل، کرمان‌خودرو و سایپا دیزل منفی شدند.
همچنین روز دوشنبه در گروه خودرویی طی ۱۰۶هزار نوبت معاملاتی، ۲.۹میلیارد سهم به ارزش ۱۰۰۸ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و تا پایان روز گذشته ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی بالغ‌بر ۲۳۷هزارمیلیاردتومان شد. این در حالی است که ارزش کل بازار گروه خودرویی در ۱۸ مرداد بالغ‌بر ۵۱۲هزارمیلیاردتومان بود.
به‌عبارت‌دیگر بیش از نیمی از ارزش کل بازار خودرویی‌ها بالغ‌بر ۲۷۵هزار میلیارد تومان کم شد. شاخص‌کل بورس نیز دیروز با کاهش بیش‌از ۲۵هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۱۵هزار واحدی قرار گرفت.
بی‌ تاثیری الزام شرکت ‌ها به بازارگردانی
برخی کارشناسان معتقدند اگرچه به‌نظر می‌رسد سرعت اصلاح سهام کاهش یافته است اما محدودیت‌های حجم مبنا، دامنه نوسان، وعده‌های دولت و نبود حمایت از بازار، قوانین دست‌وپاگیر و درنهایت بی‌اعتمادی فعالان و سرمایه‌گذاران به وعده‌ها و ناامیدی از بهبود شرایط، زمینه‌ساز وضعیت فعلی است، تاجایی‌که ارزش معاملات خرد سهام به کمترین سطح در ۱۰ماه اخیر رسیده است و خریداری در بازار پیدا نمی‌شود. در این بین، الزام شرکت‌ها به بازارگردانی نیز تاثیر محسوسی بر روند حاکم بر قیمت‌ها نداشته است و به‌نظر نمی‌رسد بتواند تاثیری قابل‌توجه بر پایان این روند داشته باشد.
بهبود وضعیت یکی از زیرمجموعه‌های سایپا
فنرسازی زر از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا توانست در ۷ماه سپری‌شده از سال ۹۹ با رشد ۹۲درصدی در فروش، رکورد جدیدی را ثبت کند. این شرکت همچنین در مهرماه افزایش نزدیک به ۱۶درصدی فروش را در هم‌سنجی با ماه پیش از آن یعنی شهریورماه محقق کرد و ازسوی دیگر توانست درمقایسه‌با مهرماه سال گذشته میزان فروش خود را ۵۸.۶۷درصد ارتقا دهد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11600

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰