تسلا بازارهای جهانی را تکان داد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

تسلا بازارهای جهانی را تکان داد

  • کد خبر : 31322
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
تسلا بازارهای جهانی را تکان داد
تسلا پس از کاهش قیمت‌های ایالات‌متحده، قیمت‌ها را در چین، آلمان و سراسر جهان کاهش داد.

تسلا پس از کاهش قیمت‌های ایالات‌متحده، قیمت‌ها را در چین، آلمان و سراسر جهان کاهش داد.

  به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)،شرکت خودروسازی تسلا قیمت‌ها را در بازارهای اصلی خود از جمله چین و آلمان، پس از کاهش قیمت در ایالات‌متحده کاهش داده است زیرا با کاهش فروش و تشدید جنگ قیمت خودروهای الکتریکی  به ویژه در برابر خودروهای برقی ارزان قیمت چین مقابله می‌کند.

این کاهش قیمت پس از آن صورت گرفت که سازنده خودروهای برقی ایلان ماسک در این ماه گزارش داد که تحویل خودروهای جهانی آن در سه ماهه اول برای اولین‌بار در نزدیک به چهار سال کاهش یافته است.

ماسک اظهار کرد که «قیمت‌های تسلا باید مرتباً تغییر کند تا تولید با تقاضا مطابقت داشته باشد». تسلا، رهبر بازار خودروهای برقی، بیش از یک سال پیش با کاهش شدید قیمت‌ها به بهای حاشیه سود، جنگ قیمت خودروهای برقی را برافروخت.

وب سایت رسمی تسلا نشان داد که تسلا قیمت اولیه مدل ۳ در چین را ۱۴۰۰۰ یوان  (۱۹۳۰ دلار) کاهش داد و به ۲۳۱ هزار و ۹۰۰ یوان (۳۲۰۰۰ دلار) رساند. این خودروساز در آلمان، قیمت دیفرانسیل عقب مدل ۳ خود را از ۴۲ هزار و ۹۹۰ یورو به ۴۰ هزار و ۹۹۰ یورو کاهش داد. سخنگوی تسلا اعلام کرد که در بسیاری از کشورهای دیگر  اروپا، خاورمیانه و آفریقا نیز کاهش قیمت وجود دارد. این خودروساز قیمت خودروهای مدل Y، مدل X و مدل S خود را در آمریکا ۲۰۰۰ دلار کاهش داد.

ماسک سفر برنامه ریزی شده خود به هند را به تعویق انداخت که قرار بود با نخست وزیر نارندرا مودی دیدار کند و به تعهداتش در تسلا اشاره کرد. رویترز روز شنبه گزارش داد که این سفر اعلام برنامه‌هایی برای ورود تسلا به بازار جنوب آسیا است.

ماسک دوشنبه گذشته گفت که تسلا بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار جهانی خود را اخراج خواهد کرد زیرا این خودروساز برای اولین کاهش سالانه تحویل خود آماده می‌شود. سهام تسلا در سال جاری تاکنون ۴۰.۸ درصد کاهش یافته است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=31322

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰