افزایش ۵۰ درصدی قیمت لاستیک ‌های سواری ساخت داخل نهایی شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
براساس تصمیم مشترک وزارت صمت و تایرسازان

افزایش ۵۰ درصدی قیمت لاستیک ‌های سواری ساخت داخل نهایی شد

  • کد خبر : 11715
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
افزایش ۵۰ درصدی قیمت لاستیک ‌های سواری ساخت داخل نهایی شد

سرانجام با تصمیم مشترک تایرسازان و وزارت صمت،‌ افزایش قیمت ۵۳تا ۹۹درصدی قیمت تایرهای رادیال سواری در دو مرحله اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از دنیای‌ خودرو و به نقل از منابع آگاه در وزارت صمت،‌ ظهر دیروز مدیران تایرسازی کشور در جلسه‌ای مشترک خود با مسئولان کارگروه ستاد تنظیم بازار به این نتیجه رسیدند در شرایط فعلی و به‌دلیل رعایت حقوق مصرف‌کنندگان نهایی تایر، ‌نرخ‌های تعیین‌شده توسط انجمن صنفی صنعت تایر در دو مرحله اجرایی شود. این درحالی است که مسئولان وزارت صمت همچنان بر تعیین قیمت تمام‌شده تایر توسط تولیدکنندگان تاکید دارند و وظیفه قیمت‌گذاری همچنان برعهده انجمن صنفی صنعت تایر خواهد بود. اما با هماهنگی‌های صورت‌گرفته مقرر شد افزایش ۵۳تا ۹۹درصدی قیمت تایرهای رادیال سواری ایرانی در دو مرحله اجرا شود.
برهمین اساس این افزایش قیمت که مرحله اول آن در ۲۸آبان ماه و درقالب اعلام سبدهای فروش اجرایی می‌شود، تنها ۵۰درصد خواهد بود. 
به گزارش خبرنگار «دنیای ‌خودرو» ‌تعیین نرخ تمام‌شده و مصوب برای فروش تایر از نخستین روزهای آبان‌ماه با مصوبه ستاد تنظیم بازار به تایرسازان سپرده شد و این گروه محصول از قیمت‌گذاری تثبیتی سازمان حمایت خارج شد. 
علت اصلی این تصمیم ستاد تنظیم بازار نیز حذف مواد اولیه تایرسازی از لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی در اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که با دستور معاون‌اول رئیس‌جمهور عملی شد. 
ازسوی‌دیگر تایرسازان در ۷ماه گذشته دوبار موفق به دریافت مجوز افزایش‌نرخ‌ از سازمان حمایت شدند و قیمت‌های خود را بر اساس نرخ ارز ۱۶هزار و ۴۰۰تومانی تعیین کردند. اما افزایش نرخ ارز تا ۲۷هزارتومان و بالا رفتن ۱۰۰تا ۳۰۰درصدی قیمت نهاده‌های داخلی مورد استفاده در تایر باعث شد این شرکت‌ها به اذعــــــان خود با زیان به تولید ادامه دهند. 
برهمین‌اساس قیمت‌گذاری توسط ستاد تنظیم بازار به انجمن صنفی صنعت تایر سپرده شد. حال بر اساس توافق صورت‌گرفته بین انجمن صنفی صنعت تایر و وزارت صمت، افزایش تا ۹۹درصدی قیمت تایرهای رادیال سواری در دومرحله انجام می‌شود که در مرحله نخست قیمت‌ها تنها ۵۰درصد رشد خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11715

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰