تکمیل خط‌آ‌هن چابهار-زاهدان تا پایان ۱۴۰۰ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
2 برابر شدن ظرفیت راه‌‌آهن ایران در 5 سال

تکمیل خط‌آ‌هن چابهار-زاهدان تا پایان ۱۴۰۰

  • کد خبر : 11848
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
تکمیل خط‌آ‌هن چابهار-زاهدان تا پایان ۱۴۰۰

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح راه‌‌آهن خواف-هرات با حضور مقامات ایران و افغانستان در ماه جاری، گفت: در برنامه‌ای پنج‌ساله ظرفیت کل راه‌آهن ایران دو برابر می‌شود و اغلب نقاط کشور از خطوط ریلی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارس پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، محمد اسلامی در مراسم ورود ۷۰ دستگاه ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی و افتتاح لکوموتیو داخلی «پارس ۳۳»، اظهار داشت: سال ۹۲ که از شرکت واگن‌پارس بازدید کردم، بسیار افسرده شدم خط تولیدها چندان فعال نبود و برای ما مهم بود که خط تولید لکوموتیو فعال شود.
وی با تأکید بر اینکه ظرفیت و استعداد قابل اعتمادی در کشور داریم، ‌گفت: امروز اولین لکوموتیو تولید داخل‌ تولیدی واگن پارس تحویل شرکت البرز نیرو می‌شود و امیدواریم خط تولید ناوگان داخل پر ظرفیت، فعال باشد و ما شاهد دستیابی به راه‌آهنی پیشرفته و شکوفا باشیم.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: توجه به ساخت داخل همواره باید به عنوان یک نگاه مؤمنانه برای شرکت‌های دانش‌بنیان و دولت، یک اصل باشد.
* ایجاد تنوع در تأمین مالی تولید ناوگان داخلی
اسلامی با بیان اینکه امسال در تأمین مالی تولید ناوگان تنوع منابع ایجاد کرده‌ایم،‌گفت: در همین تولید لکوموتیو، نوع جدیدی از تأمین منابع انجام شد.
وی اظهار داشت: ‌در شرکت راه‌آهن شعار «ایران روی ریل پیشرفت به سوی آینده» را دنبال می‌کنیم؛ در این حوزه بهسازی نیروی انسانی و شایسته‌سالاری بر مبنای توسعه دانش نیز در راه‌آهن دنبال می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در بخش حمل و نقل ریلی بار، صاحبان کالا باید بتوانند بار خود را با کیفیت و سریع جابه‌جا کنند، همچنین جابه‌جایی مسافر باید با کیفیت و مناسب انجام شود؛ راه‌آهن سعی کرده است خود را متفاوت‌تر از گذشته معرفی کند و مردم بیش از گذشته به راه‌آهن اعتماد پیدا کرده‌اند.
* اتصال ۴ استان به شبکه ریلی در سال ۱۴۰۰
وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوعی که مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور قرار دارد توسعه زیرساخت‌های راه‌آهن است و در این باره اتصال ۵ استان به شبکه ریلی انجام شد و سال آینده هم ۴ استان به شبکه ریلی متصل می‌شوند.
* تحول در میزان جذب بارهای بین‌المللی و داخلی در حوزه ریلی
وی با اشاره به توسعه کریدورهای ترانزیتی شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب،‌ گفت: یکی از مهمترین خطوط ریلی کشور، خط آهن چابهار ـ‌ زاهدان است که تا پایان سال آینده افتتاح می‌شود.
اسلامی تأکید کرد: در ماه جاری و در مراسمی بین‌المللی، خط آهن خواف ـ هرات با حضور مقامات ایران و افغانستان، افتتاح‌ می‌شود؛ تکمیل این خط ریلی فرصتی برای کشور افغانستان است که با اتصال به شبکه ریلی ایران، تحولی در میزان جذب بارهای بین‌المللی و داخلی در حوزه ریلی برای خود ایجاد کند.
* افزایش ۲ برابری ظرفیت راه‌‌آهن ایران در ۵ سال ‌
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت ارتقاء سهم راه‌آهن در حمل کالا، گفت: ایجاد مراکز بار، احداث خطوط دوم ریلی و ساخت خطوط جدید ریلی دنبال می‌شود.
وی اضافه کرد: ۱۴ هزار کیلومتر خط آهن در حال بهره‌برداری داریم و ۱۴ هزار کیلومتر خط آهن در دست مطالعه و ساخت است.
اسلامی اضافه کرد: در برنامه‌ای پنج‌ساله ظرفیت کل راه‌آهن ایران دو برابر می‌شود و اغلب نقاط کشور از خطوط ریلی بهره‌مند می‌شوند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11848

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰