۶ برابر شدن سهام تسلا در سال جاری - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

۶ برابر شدن سهام تسلا در سال جاری

  • کد خبر : 12127
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۰۰
۶ برابر شدن سهام تسلا در سال جاری

انتظار می رود روند صعودی ارزش سهام تسلا کماکان ادامه دار باشد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از بیزینس اینسایدر، توسعه گسترده بازارهای تسلا در کنار معرفی محصولات جدید، رونمایی از نسل آینده خودروی وانت ساخت این شرکت و همچنین توسعه بیشتر فناوری خودروهای خودران باعث شده اند تا امسال برای تسلا رویایی رقم بخورد و ارزش سهام آن در ماه دسامبر نسبت به ابتدای امسال حدود ۶ برابر شده باشد.  
تاشا کینی- تحلیل گر سهام در بورس وال استریت با بیان اینکه احداث کارخانه بزرگ باتری سازی تسلا در آلمان در سال آینده در کنار سایر پروژه های بزرگ این کشور، اینده خوبی را برای این شرکت رقم خواهد زد، پیش بینی کرد ارزش هر سهم تسلا تا سال ۲۰۲۴ به بالای ۱۴۰۰ دلار برسد.  
تسلا در افق میان مدت خود در اختیار داشتن یک پنجم بازار خودروهای الکتریکی جهان را تا سال ۲۰۳۰ هدف گذاری کرده است که این به معنای تولید سالانه ۱۵ میلیون دستگاه خودروی برقی در هر سال توسط این خودروساز خواهد بود.  
به لطف افزایش سریع ارزش سهام تسلا در سال جاری اکنون ایلان ماسک یکی از پنج ثروتمند جهان است و برخی از کارشناسان وی را اصلی ترین رقیب جف بزوس- مدیرعامل آمازون و ثروتمندترین فرد حال حاضر جهان- می دانند. تنها در یک ماه اخیر سهام تسلا ۳۰ درصد رشد داشته است که آن را بین ۴۹ سهم موفق وال استریت قرار می دهد.  
پیش از این نیز نظرسنجی صورت گرفته توسط بانک گلدمن ساکس نشان می داد که از ۱۸۹ صندوق بزرگ بورسی وال استریت، ۱۵۷ صندوق معتقدند سهام تسلا به رکوردشکنی های خود ادامه خواهد داد.  
از زمان عرضه اولیه سهام شرکت تسلا در سال ۲۰۱۰، ارزش هر سهم این خودروساز بیش از ۱۴۰ برابر افزایش یافته است.   انتظار می رود با وجود شیوع کرونا و کاهش تقاضای جهانی، سودآوری این شرکت در چهارمین فصل متوالی مثبت باشد. تسلا پیشتر در یکم ژوئیه با پشت سر گذاشتن تویوتا به با ارزش ترین برند خودروسازی جهان تبدیل شده بود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=12127

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰