۲۰ هزار خودرو صفر در انتظار شماره ‌گذاری - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
گلایه مشتریان خودروهایی که بیمه ‌نامه‌ هایشان صادر شده اما از خودرو خبری نیست

۲۰ هزار خودرو صفر در انتظار شماره ‌گذاری

  • کد خبر : 12153
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
۲۰ هزار خودرو صفر در انتظار شماره ‌گذاری

خودرویی که بیمه می‌شود قطعا فاکتور شده و سند خورده است. از ‌سوی‌دیگر خودرویی فاکتور می‌شود که بدون کمبود و به صورت کامل تولید شده باشد و کسری نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از دنیای خودرو، درحالی که برخی مشتریان شرکت های خودروسازی از عدم تحویل خودروهای ثبت‌نامی به رغم گذشتن یک‌ماه از زمان مقرر خبر می‌دهند و می‌گویند حتی بیمه‌نامه این خودروها صادر و به آنها تحویل شده است اما انجمن خودروسازان می‌گوید احتمالا دلیل این تاخیر مشکل شماره‌گذاری به‌دلیل عدم واردات و تامین مواد اولیه ساخت پلاک به‌دلیل تحریم‌هاست و هیچ ربطی به خودروسازان ندارد.
تعدادی از مشتریان گروه صنعتی ایران‌خودرو طی تماس مستقیم با دفتر روزنامه از بلاتکلیفی در تحویل خودروهای پژوپارس ثبت‌نام‌شده طی اسفندماه ۹۸ خبر دادند. آنها که به‌تازگی تکمیل‌وجه کردند، گفتند بیمه‌نامه خودروهای آنها صادره شده است اما متاسفانه خبری از خودرو نیست.
این مشتریان با بیان این که اسفندماه سال گذشته اقدام به خرید پژو پارس با موعد تحویل مهرماه سال جاری از گروه صنعتی ایران‌خودرو کردند، گفتند: «بیمه‌نامه‌ این خودروها در آبان یعنی حدود یک‌ماه پیش صادر و به ما تحویل داده شده است اما هنوز خودرو را تحویل نگرفتیم آن هم در شرایطی که مبلغ خودرو را به صورت کامل پرداخت کرده‌ایم ولی همچنان زمان تحویل خودرو مشخص نیست.»
این اتفاق در حالی رخ داده است که هر روز صحبت‌هایی از ساماندهی بازار و قیمت شنیده می‌شود اما هیچکس از ساماندهی تحویل خودرو به مشتریانی که چندماه برای تحویل خودرویشان منتظر مانده‌اند چیزی نمی‌گوید. این در حالی است که به‌گفته این خریداران، ثبت‌نام برای پژوپارس در اسفند ماه سال گذشته، با پرداخت ۳۹میلیون‌تومان و با موعد تحویل مهرماه ۹۹ بوده، پس از گذشت ۲ماه از موعد آن خبری از تحویل این خودروها نیست.
این در حالی است که اوایل آبان ماه نمایندگی‌های ایران‌خودرو با مشتریان تماس گرفتند و از آنها خواسته‌اند با مراجعه به نمایندگی برای تکمیل وجه خودرو خود اقدام کنند. پس‌از مراجعه مشتریان و پرداخت ۵۳میلیون و ۱۰۰هزارتومان، تکمیل‌وجه صورت گرفت و پس از اقدامات اداری، بیمه‌نامه خودرو به صاحبان آن‌ها تحویل داده شد.
این در حالی است که نمایندگی ایران‌خودرو در پاسخ به مشتریان درباره زمان تحویل خودروها، به مشتریان گفته است: «اطلاعی از زمان دقیق تحویل خودرو نداریم اما هر زمان که خودروها از ایران‌خودرو خراسان به نمایندگی‌های تهران تحویل داده شود، بلافاصله به مشتریان تحویل داده خواهند شد.» هرچند برخی نمایندگان به مشتریان اعلام کردند برای پیگیری خودرو خود می‌توانند به نمایندگی ایران‌خودرو خراسان مراجعه کرده و در صورت موجود بودن خودرو، آن را تحویل بگیرند؛ البته در این صورت هزینه حمل‌ خودرو از خراسان به تهران، برعهده مشتری خواهد بود. این پاسخ باعث شده است مشتریان در بلاتکلیفی کامل به سر ببرند.هر چند این مشتریان ادعا کرده‌اند شاید این خودرو تولید نشده است اما باید گفت احتمالا خودرو تولید شده که برای آن بیمه‌نامه صادر شده است.
«دنیای ‌خودر» برای پیگیری این موضوع سراغ دبیر انجمن خودروسازان رفت. احمد نعمت‌بخش در پاسخ به این ادعا گفت:«از این موضوع بی‌خبرم اما به‌گفته مشتریان احتمالا مشکل از ایران‌خودرو نیست. خودرویی که بیمه می‌شود قطعا فاکتور شده و سند خورده است. از ‌سوی‌دیگر خودرویی فاکتور می‌شود که بدون کمبود و به صورت کامل تولید شده باشد و کسری نداشته باشد. پس می‌توان گفت ۹۹درصد این مشکل از گروه صنعتی ایران‌خودرو نیست.»
وی ادامه داد: « به‌نظر من و به احتمال زیاد دلیل این امر، مشکل در شماره‌گذاری است.زیرا به‌دلیل تحریم‌ها ازآنجاکه یک ‌یا دو قطعه و همچنین مواداولیه تولید پلاک ازجمله هولوگرام‌هایی که روی پلاک خودرو نصب می‌شوند، وارداتی است، به دلیل تحریم‌ها در دسترس نیستند، بنابراین می‌توان گفت دلیل عدم تحویل برخی خودروها مشکل شماره‌گذاری است.»
نعمت‌بخش در ادامه از وجود ۲۰هزار دستگاه خودرو آماده بدون پلاک در پارکینگ دو خودروساز بزرگ خبر داد و گفت: «این‌که با  صراحت اعلام می‌کنم مشکل از راهور و شماره‌گذاری بوده، به این دلیل است که درحال‌حاضر حدود ۲۰هزار دستگاه خودرو آماده در پارکینگ هر دو خودروساز بزرگ کشور وجود دارند که پلاک نشده‌اند.»
البته باید گفت اگر مشکل از شماره‌گذاری باشد و راهور بابت پلاک خودروها با برخی موانع روبه‌رو شده باشد، قطعا باید برای آن تدابیری بیندیشند. بنابراین نباید اجازه داد مشکلاتی برای شماره‌گذاری خودرو رخ بدهد. زیرا چنین موضوعی می‌تواند صنعت خودرو را با دشواری‌هایی مواجه کند. به‌عنوان‌ یک‌راهکار، می‌توان مدت زمان نگه‌داشتن پلاک آزاد در شماره‌گذاری را بیشتر کرد تا در مدت‌کوتاه نیاز نباشد مشتریان برای خرید خودرو بعدی از پلاک جدید استفاده کنند.
همچنین پلیس راهور با نگه‌داشتن پلاک می‌تواند از تعداد پلاک‌های قیچی‌شده در یک‌سال بکاهد تا در شرایط کنونی نیازی به ساخت پلاک جدید نباشد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=12153

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰