گروه خودرویی لیدری خود در بورس را حفظ کرد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

گروه خودرویی لیدری خود در بورس را حفظ کرد

  • کد خبر : 13251
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
گروه خودرویی لیدری خود در بورس را حفظ کرد

میزان معاملات گروه خودرویی طی ‌سه‌شنبه ۳۰ دی بالغ بر۳.۲ میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۳۲۵میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در آخرین روز از دادوستدهای بازار سهام در هفته گذشته، نمادهای خودرویی روز خوبی را پشت سر گذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، فنرسازی زر، گروه بهمن، سازه‌پویش، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران، رینگ‌سازی مشهد، بهمن‌دیزل و سایپا دیزل مثبت شدند و درمقابل نمادهای موتورسازان تراکتورسازی یاران، زامیاد، مهندسی نصیرماشین، آهنگری تراکتورسازی ایران، فنرسازی خاور، صنایع ریخته‌گری ایران، سایپا آذین، محورسازان ایران‌خودرو، الکتریک‌خودرو شرق، سرمایه‌گذاری رنا و رادیاتور ایران منفی خوردند.
همچنین روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی ۹۲هزار نوبت معاملاتی، ۱.۳میلیارد سهم به ارزش ۸۳۳میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت که این حجم از نظر ارزش معاملات در بین گروه‌های بورسی رتبه نخست را به خود اختصاص داد. از سوی دیگر، ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر ۲۲۵هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز در روز چهارشنبه با افزایش بیش‌از ۳۳هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۱۸۳هزار واحدی قرار گرفت.
   افزایش ارزش خرید نمادهای بنیادی
در هفته‌ای که گذشت، شاهد افت سنگین شاخص کل بورس و شکسته‌شدن سطح حمایت معتبر یک‌میلیون و ۳۰۰هزار واحد بودیم که این افت با ریزش قیمت دلار هم‌زمان بود. در این رابطه، برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند افت قیمت شدید در نمادهای بنیادی، بر ارزش خرید این نمادها افزوده است و سهام‌دارانی که با افق سرمایه‌گذاری بلندمدت در این روزها اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار و خرید سهام کنند، می‌توانند بازدهی خوبی را کسب کنند.
   راهکارهای تسریع روند بازگشتی بورس
سهام‌دارانی که در ماه‌های اخیر اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کرده‌اند با خرید در قیمت‌های فعلی که کف قیمتی تلقی می‌شوند، می‌توانند میانگین خرید خود را کاهش دهند و با رشد قیمت سهام در طی چند ماه آینده از زیان خارج شوند. ازسوی‌دیگر، انجام اقداماتی مانند بازگرداندن EPS به تابلوی معاملات بازار سرمایه، تغییر مثبت در روند بازارگردانی‌ها و تغییر دامنه نوسان با نگاه حمایت از رشد بازار، سرعت بیشتری به روند بازگشتی بورس خواهد بخشید.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=13251

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰