تویوتا پرفروش‌ترین خودرو جهان شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

تویوتا پرفروش‌ترین خودرو جهان شد

  • کد خبر : 13392
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
تویوتا پرفروش‌ترین خودرو جهان شد

تویوتا دوباره از فولکس واگن سبقت گرفت و عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان را پس گرفت.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، شاید فورد بتواند به عنوان پرفروش ترین خودروساز بازار آمریکا به خود ببالد اما این عنوان فقط به خاطر یک مدل و فقط در یک بازار است. در حالی که در عرصه صنعت خودروی جهانی برای کسب عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان رقابت اصلی بین تویوتا و گروه خودروسازی فولکس واگن بود. به گزارش اتومتیو نیوز، در سال ۲۰۲۰ تویوتا موفق شد دوباره به جایگاه اول باز گردد.
ویروس کرونا چنان سال ۲۰۲۰ را در هم پیچید که همه پیش بینی می کردند خودروسازان به زیان هنگفتی مواجه باشند. چند ماهی را کارخانه ها و نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش تعطیل کردند که از سرعت انتشار ویروس بکاهند، به کسب و کار آنها لطمه شدیدی وارد آورد طوری که گروه خودروسازی فولکس واگن در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ با افت فروش ۱۵ درصدی به رقم ۹٫۳۱ میلیون دستگاه رسید. در حالی که تویوتا فقط ۱۱ درصد کاهش فروش را تجربه کرد و به رقم ۹٫۵۳ میلیون دستگاه دست یافت. این در حالی است که گروه فولکس واگن مجهز به برندهای خوشنامی مثل آئودی و پورشه است.
آمار مؤسسه تحقیقاتی IHS Markit نشان می دهد که در سال ۲۰۱۹ گروه خودروسازی فولکس واگن با اختلاف ناچیزی نسبت به تویوتا در صدر بود. به بیان دقیق تر، گروه فولکس در سال ۲۰۱۹ به رقم ۱۰٫۹۷‌ رسید در حالی که تویوتا به ۱۰٫۷۵ دست پیدا کرد. انتظار می رفت که در سال ۲۰۲۱ هم این موفقیت تکرار شود اما نشد. در سال ۲۰۲۱ انتظار می رود فروش کلی جهانی روند افزایشی داشته باشد. در بازار ایالات متحده فقط خودروی سوپرا روند افزایشی داشته است.
هم فولکس واگن هم تویوتا اعلام کرده اند که برای طراحی، تولید و عرضه ی خودروهای تمام برقی یا هیبریدی در بازار آمریکا برنامه دارند. با این حال به نظر می رسد که گروه فولکس واگن در بازار آمریکا مصمم تر و رقابت جویانه تر رفتار می کند. این را می توان از روی وعده ای که برای این بازار تا سال ۲۰۲۹ داده است، تشخیص داد. فولکس واگن می خواههد ۷۵ مدل خودروی برقی و ۶۰ مدل هیبریدی تا سال ۲۰۲۹ در بازار آمریکا معرفی کند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=13392

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰