پیمایش تجاری‌ های برقی با یک بار شارژ به ۳۰۰ کیلومتر رسیده است - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

پیمایش تجاری‌ های برقی با یک بار شارژ به ۳۰۰ کیلومتر رسیده است

  • کد خبر : 13641
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
پیمایش تجاری‌ های برقی با یک بار شارژ به ۳۰۰ کیلومتر رسیده است

حدود ۳۸۵هزار اتوبوس الکتریکی تردد دارند که ۹۹ درصد آن‌ها در جاده‌های چین هستند. در اروپا، هلند از نظر استفاده از اتوبوس‌های الکتریکی پیشتاز است

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، اکثر وسایل نقلیه مسافری و باری درحال‌حاضر هنوز از طریق سوخت‌های فسیلی مانند گازوییل تامین می‌شوند. این در حالی است که این خودروها در مقایسه با خودروهای سواری به سوخت بیشتری احتیاج دارند.
با این وجود، سوخت‌های فسیلی محدود هستند و آلودگی‌های بسیاری را ایجاد می‌کنند. در اتحادیه اروپا وسایل نقلیه تجاری سهم ۲۵ درصد از انتشار آلایندگی در حمل‌ونقل و سهم ۵ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای دارند.
بنابراین بسیاری از خودروسازان و متقاضیان محصولات آن‌ها به سمت استفاده از محصولات الکتریکی حرکت کرده‌اند. همچنین برنامه‌هایی برای سال‌های آتی اعلام شده تا این کشورها بتوانند زیرساخت لازم برای استفاده از خودروهای الکتریکی تجاری را فراهم آورند. 
ممنوعیت استفاده از خودروهای سوخت فسیلی تا ۲۰۵۰
سازمان ملل تخمین می‌زند جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۹.۸ میلیارد نفر افزایش یابد. نیاز این جمعیت برای حمل‌ونقل بار و مسافر و دسترسی به مواد غذایی و ساخت‌وساز، تردد بیشتر خودروهای تجاری و به تبع آلایندگی بیشتر را به همراه خواهد داشت. از آن‌جا که حدود ۷۰ درصد مردم در آینده در شهرها زندگی خواهند کرد، وضعیت در این بخش‌ها نسبت به سایر مناطق بدتر خواهد شد.
بنابراین انتظار می‌رود استفاده از خودروهای سنگین با موتور احتراقی در بسیاری از شهرها ممنوع اعلام شود. در همین راستا، به نظر می‌رسد استفاده از اتوبوس‌ها، کامیون‌ها، تراکتورها و خودروهای عمرانی الکتریکی افزایش یابد. چراکه این خودروها به سوخت‌های فسیلی نیاز دارند و هیچ‌گونه آلایندگی تولید نمی‌کنند. 
در سال‌ها و دهه‌های آینده استفاده از خودروهای الکتریکی اهمیت پیدا می‌کند. براساس اهداف حفاظت از محیط‌زیست که در توافق‌نامه ۲۰۱۶ تعریف شده است، تمام ناوگان حمل‌ونقل باید تا سال ۲۰۵۰ انتشار آلایندگی صفر داشته باشد.
به این معنا که کشورهای جهان مجبورند میزان آلاینده‌های مربوط به حمل‌ونقل را کاهش دهند. برخی کشورها مانند ایالات متحده،‌ کانادا، چین، ژاپن و هند، محدودیت ‌هایی را برای استفاده از خودروهای تجاری با سوخت فسیلی مشخص کرده‌اند. اتحادیه اروپا هدف مشخصی را برای استفاده از این خودروها در نظر گرفته است؛ «متوسط انتشار CO۲ از وسایل نقلیه تجاری تا سال ۲۰۳۰ باید نسبت به سال ۲۰۱۹ حداقل ۳۰ درصد کاهش یابد.»
مزایای نهفته در استفاده از تجاری ‌های الکتریکی
مزایای استفاده از وسایل نقلیه تجاری برقی مشخص است؛ این خودروها هرگز سوخت فسیلی مصرف نمی‌کنند و انتشار آلایندگی‌ آن‌ها تقریبا صفر است. اگر برق مورد نیاز این خودروها از منابع تجدیدپذیر تامین شود، کاملا پاک خواهند بود.
مزایای دیگری نیز در استفاده از این خودروها نهفته است که ازجمله آن‌ها می‌توان به قطعات کمتر درایو الکتریکی اشاره کرد. این مزیت با خود، خرابی نادرتر و سرویس‌دهی کمتر را به همراه دارد و باعث می‌شود این وسایل قیمت پایین‌تری داشته باشند.
سروصدای کمتر از دیگر مزایای استفاده از این خودروها کارایی خودروهای الکتریکی بیشتر از مدل‌های سوخت فسیلی است. این خودروها با قدرت بیشتری شتاب می‌گیرند و قسمت عمده‌ای از انرژی را می‌توان با ترمزگیری برقی بازیابی کرد.
روند توسعه سیستم شارژ الکتریکی ‌ها
کامیون‌ها و اتوبوس‌های الکتریکی امروزه با یک بار شارژ می‌توانند مسافتی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر را طی کنند. برد این خودروها بستگی به سرعت و عملکرد و سیستم تهویه آن‌ها دارد. با افزایش ظرفیت باتری و پیشرفت فناوری شارژ، این محصولات توسعه پیدا خواهند کرد.
درحال‌حاضر تنها یکی از تولیدکنندگان آمریکایی به نام پروترا توانسته است در این زمینه رکورددار باشد و اتوبوس الکتریکی « کاتالیست E۲ Max» خود را با برد ۱۸۰۰ کیلومتری راه‌اندازی کند.
سوئیس؛ قدیمی‌ترین شهر اروپا با ناوگان الکتریکی
اتوبوس‌های الکتریکی از سال ۱۹۸۸ در یکی از مسیرهای گردشگری سوئیس فعال شده‌اند. از سال ۲۰۰۲ نیز در برخی مسیرهای جنوا و تورین و در برونشویگ آلمان نیز اتوبوس‌های الکتریکی به‌کار گرفته شده‌اند. استفاده از این خودروها از سال ۲۰۱۵ در مونستر و برلین هم دیده شده است.
برخی اتوبوس‌های مدرسه‌ای در کالیفرنیا، مدل‌های الکتریکی هستند. لندن از سال ۲۰۱۳ دارای اتوبوس‌های الکتریکی شده و کل ناوگان اتوبوسرانی این شهر قرار است تا سال ۲۰۳۷ الکتریکی شود. کامیون‌های الکتریکی نیز درحال‌حاضر توانسته‌اند بیشتر در مراکز شهرها مانند خدمات پیک یا در سوپرمارکت‌ها به‌کار گرفته‌ شوند. چراکه در این مسیرها کمترین نیاز به شارژ را پیدا می‌کنند. 
پیشتازی چین در تولید و استفاده از تجاری‌های الکتریکی‌
درحال‌حاضر برخی کشورها از خودروهای الکتریکی بیشتری در مقایسه با شهرها بهره می‌برند. به‌عنوان مثال چین در استفاده از اتوبوس‌های الکتریکی پیشرو است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=13641

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰