افزایش تردد خودروهای گذرموقت نشانه چیست؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

افزایش تردد خودروهای گذرموقت نشانه چیست؟

  • کد خبر : 13649
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
افزایش تردد خودروهای گذرموقت نشانه چیست؟

با ادامه ممنوعیت واردات خودرو به‌طور کلی، این کمبود بیش از پیش خود را به‌نمایش می‌گذارد و درنتیجه متقاضیان در این بخش به‌سمت واردات یا خرید خودروهای گذرموقت می‌روند.

به گزارش ‌پایگاه خبری خودروهای تجاری، به نقل از اخبار خودرو، درسال‌های قبل که واردات خودرو همچون حالا ممنوع بود، بخصوص حد فاصل سال‌های ١٣٨٠ تا ۱۳۸۴ شاهد ورود و تردد گسترده خودروهای گذرموقت درسطح ‌کشور بودیم و این موضوع بعد از آزادسازی واردات خودرو تا حدی کمرنگ شد و طی سال‌های ١٣٨٨ تا ١٣٩۴ به‌کمترین میزان خود رسید. اما بعد ازممنوعیت دوباره واردات خودرو درسال ١٣٩٧ و همچنین افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو به‌ویژه خودروهای وارداتی، شاهد تردد خودروهای گذرموقت بیش‌تر از پیش در سطح خیابان‌ها هستیم. بخصوص طی سال جاری ورود خودروهای گذرموقت به‌اوج خود رسیده است و می‌توان گفت افزایش تقاضا دراین بخش دو دلیل عمده دارد.
اولی افزایش قیمت شدید خودروهای وارداتی است که بعد از کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت‌ها درسه‌ماه گذشته، درحال حاضر ارقام بسیار زیادی برای آن‌ها در نظر گرفته شده و دلیل دوم کمبود خودروهای خاص برای فروش است. زیرا بسیاری از مشتریان خودرو در ایران اصطلاحا ماشین‌باز بوده و خودروهای موجود در بازار برای آن‌ها رضایت‌بخش نیستند و به‌دنبال خودروهای خاص و قدرتمند شش یا هشت‌سیلندر هستند و ورود این دسته از خودروها به‌کشور نیز از سال ١٣٩٣ ممنوع شده است.
البته تا سال ١٣٩٧ خودروهای چهارسیلندر توربو وارداتی تا حدودی پاسخگوی این کمبود بودند؛ اما حالا با ادامه ممنوعیت واردات خودرو به‌طور کلی، این کمبود بیش از پیش خود را به‌نمایش می‌گذارد و درنتیجه متقاضیان در این بخش به‌سمت واردات یا خرید خودروهای گذرموقت می‌روند.
رشد تقاضا برای خرید آفرود ‌های ارزان
باب شدن سفرهای آفرودی همچون کویرنوردی یا تورهای جنگلی سبب شده است تقاضا برای خرید خودروهای SUV افزایش یابد؛ درهمین راستا خودروهای مناسب آفرود ارزان‌قیمت از تقاضای بیش‌تری در سطح بازار برخوردار شده‌اند و درنتیجه این روزها قیمت این دسته از خودروهای آفرود نیز رو به‌صعود است و نسبت به‌گذشته گران‌تر به‌نظر می‌رسند. خودروهایی همچون نیسان پاترول، نیسان رونیز، لندکروزها و پاجروهای قدیمی از این دسته محسوب می‌شوند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=13649

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰