افزایش سالانه ۵۰ هزارتن به ظرفیت تولید لاستیک کشور طی دو سال آینده - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
کارخانه «تایر رازی» یک قدم به احداث نزدیک ‌تر شد

افزایش سالانه ۵۰ هزارتن به ظرفیت تولید لاستیک کشور طی دو سال آینده

  • کد خبر : 13708
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۴۸
افزایش سالانه ۵۰ هزارتن به ظرفیت تولید لاستیک کشور طی دو سال آینده

تفاهم‌نامه اجرایی کارخانه تایر رازی با سرمایه‌گذاری ۴هزار و ۲۰۰میلیارد تومانی با دستور معاون ‌اول رئیس‌جمهور عملیاتی شد.

به گزارش سیونا، به نقل از دنیای خودرو، روز گذشته اسحاق جهانگیری، معاون ‌اول رئیس ‌جمهور در جریان اجرایی کردن عملیات ساخت چند مجموعه صنعتی در استان کردستان، ‌آغاز تفاهم ‌نامه عملیات اجرایی کارخانه تایر رازی را نیز اعلام کرد تا با تشکیل یک کنسرسیوم متشکل از سه بانک ملی،‌ سپه و صادرات کار اجرای ساخت این کارخانه بزرگ تایرسازی در استان کردستان آغاز شود. 
دکتر محمدرضا تقی‌گنجی، معاون اجرایی گروه صنعتی رازی اجرای این طرح بزرگ ملی را از افتخارات گروه صنعتی رازی اعلام کرد و گفت: «کارخانه تایرسازی رازی سومین مجموعه تولید تایر درگروه صنعتی رازی است که پس از یزدتایر و آرتاویل‌تایر احداث خواهد شد.
ظرفیت تولید تایر رازی دراستان کردستان ۵۰هزار تن در سال است که ۷۰درصد حجم تولیدات آن را تایرهای باری-اتوبوسی رادیال تشکیل می‌دهد و ۳۰درصد دیگر شامل انواع سایزهای تایر سواری است. 
با این حساب، از دو سال آینده و با آغاز تولید کارخانه تایر رازی،‌گروه صنعتی رازی به‌عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده تایر کشور شناخته خواهد شد.»
وی بیان کرد: «پروژه ساخت تایرهای باری-اتوبوسی رادیال در آرتاویل‌تایر که به‌علت شیوع ویروس کرونا بهره‌برداری از آن به تعویق افتاد، از خردادماه سال آینده وارد فاز تولید خواهد شد.»
رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی زنجیره ارزش صنعت لاستیک اجرای این پروژه ملی را یکی از چهار  پروژه مشترک تایرسازان با  سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام کرد، البته سه پروژه دیگر هنوز به مرحله اجرایی نرسیده‌اند. 
وی افزود: «درحال‌حاضر زمین محل پروژه و زیرساخت‌های موردنیاز آن ازجمله آب،‌برق و… تامین شده است.»
وی زمان مورد نیاز برای اجرای پروژه تایر رازی را حداکثر ۲سال اعلام کرد.  همچنین از توافقات اولیه برای خرید تکنولوژی با شرکت های صاحب تکنولوژی خبر داد و افزود: «باتوجه به شعار گروه صنعتی رازی برای بالا بردن کیفیت محصولات و استفاده از فناوری روز دنیا، این کارخانه از پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز جهان بهره خواهد برد و سهم بزرگی در اشتغال‌زایی استان کردستان و تامین تایرهای سبک و سنگین کشور را بر عهده خواهد گرفت.»

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=13708

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰