۳۶۰۰ کامیون فرسوده در آستانه نوسازی و شماره‌گذاری - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
رییس سازمان راهداری اعلام کرد:

۳۶۰۰ کامیون فرسوده در آستانه نوسازی و شماره‌گذاری

  • کد خبر : 15177
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰:۳۳
۳۶۰۰ کامیون فرسوده در آستانه نوسازی و شماره‌گذاری

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: از سال ۹۸ تا کنون و در راستای نوسازی ۵۰۰۰ دستگاه ناوگان کامیون در استان لرستان، ۳۶۴۳ دستگاه با سرمایه‌گذاری ۹۲۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی آماده شماره‌گذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از ایسنا، داریوش امانی در مراسم  بهره‌برداری از چهار طرح حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شامل نوسازی ناوگان، راه روستایی (ابرار)، بازسازی سیل و بهسازی راه‌ها در استان لرستان که به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: امروز پروژه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در چهار حوزه نوسازی ناوگان، راه روستایی(ابرار)، بازسازی سیل و بهسازی راه ها با اعتبار ۱۴۲۰۰میلیارد تومان تقدیم مردم می‌شود که ۵۰۰۰ میلیارد تومان آن در حوزه راهداری است درمجموع طی سال گذشته و امسال ۴۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار و به صورت امانی با امکانات سازمان انجام شده است.
وی افزود: در حوزه بازسازی سیل و ساخت، تعمیر و بازسازی پلهای شب دیده از سیل ۱۷۰ دستگاه و ۱۰۰ کیلومتر بازسازی راه های آسیب دیده به بهره برداری رسید.
رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در حوزه سیل افتخار داریم در کنار پل شهید سلیمانی در دوراهی بابازید _اسلام آباد غرب در مرز دو استان لرستان و کرمانشاه این پروژه را به نام مبارک سردار دل‌ها مورد بهره‌برداری قرار دهیم و امروز بازسازی ۴۰۰ کیلومتر از راه های آسیب دیده از سیل در دست اجرا است و ۵۰ دستگاه پل نیز باقی مانده که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسند.
امانی گفت: در حوزه بهسازی راه‌ها، بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری به تعداد ۲۰۰ دستگاه، روکش آسفالت محورهای شریانی به طول ۷۵۰ کیلومتر، روکش حفاظتی راه های شریانی ۳۵۰ کیلومتر، اصلاح نقاط پرحادثه ۳۰ نقطه، نصب حفاظ نیوجرسی ۲۰۰ کیلومتر و نصب روشنایی در ۵۰ نقطه تکمیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرسودگی ناوگان کامیون استان، در سال ۹۸ اقدام بزرگی در راستای نوسازی ۵۰۰۰ ناوگان از محل ماده ۱۲ حمایت از تولید بند ۳ ماده ۳۰ قانون احکام دائمی اجرایی شد که ۳۶۴۳ دستگاه با سرمایه گذاری ۹۲۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تاکنون آماده شماره گذاری است و امیدواریم با دستور ریاست جمهوری در واگذاری تسریع انجام پذیرد.
رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به ظرفیت جابجایی کالا در ناوگان بار جاده‌ای کشور گفت: در مجموع سالانه ۶۰۰ میلیون تردد در راه‌های اصلی و شریانی کشور انجام می‌شود که با وجود کرونا و تحریم‌ها و شرایط خاص کشور سال گذشته جابجایی کالا از مرز ۵۲۲۰ میلیون تن گذشت و در ۴ ماهه امسال نیز ۱۵۴ میلیون تن کالا در کشور جابجا شده که ۷٫۳درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=15177

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰