دلیل عقب‌نشینی تایرسازان از افزایش قیمت چه بود؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

دلیل عقب‌نشینی تایرسازان از افزایش قیمت چه بود؟

  • کد خبر : 15651
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
دلیل عقب‌نشینی تایرسازان از افزایش قیمت چه بود؟

یک مقام مسئول در سازمان حمایت گفت: این سازمان به منظور انجام تکالیف قانونی از انجمن تایر درخواست کرد تا اسناد مرتبط با چرایی افزایش قیمت را ارائه کند که این انجمن از تصمیم خود عقب نشینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از مهر، مصطفی تنها سخنگوی انجمن تایر در بیستم مرداد ماه سال جاری، خبر افزایش ۱۵ درصدی محصولات تایر را رسانه‌ای کرد. بلافاصله پس از انتشار این خبر مشاهدات میدانی بیانگر آن بود که بار دیگر بازار تایر با گرانی و افزایش قیمت مواجه شده است.
با این حال سخنگوی انجمن تایر هفته گذشته و در مصاحبه دیگری، خبر از ملغی شدن مصوبه افزایش نرخ تایر داد و اعلام کرد که افزایش قیمت به دلیل تقاضای پایین در بازار با مخالفت جدی فروشندگان تایر مواجه شده است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که در پی این اظهارات ضدونقیض در چند روز گذشته قیمت یک جفت تایر پرایدی، افزایش بیش از ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.
در حالی که روز گذشته برخی از رسانه‌ها، مخالفت صریح سازمان حمایت را مانع افزایش قانونی قیمت تایر عنوان کردند اما منایی، معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در گفت‌وگو با مهر ضمن رد این ادعا گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار در سال گذشته، مصوبات انجمن صنفی تایر در خصوص قیمت‌گذاری بایستی در چارچوب مشخص شده از سوی سازمان حمایت باشد.
وی ادامه داد: به همین جهت و به منظور انجام تکالیف قانونی، سازمان حمایت از انجمن تایر درخواست کرد تا اسناد و مدارک مرتبط با چرایی افزایش قیمت را به این سازمان ارائه کند که بلافاصله پس از این اتفاق، انجمن تایر از تصمیم خود مبنی بر افزایش ۱۵ درصدی قیمت تایر منصرف شد.
در همین رابطه تنها سخنگوی انجمن تایر، ضمن انتقاد از شیطنت برخی رسانه‌ها در رسانه‌ای کردن اخبار مربوط با افزایش قیمت، گفت: انتشار اخبار مربوط به گرانی کالاها قبل از قطعی‌شدن آن، به نفع مردم نیست و رسانه‌های منتشرکننده این اخبار بایستی دقت کنند تا در راستای اهداف مردم اقدام به تولید محتوا کنند.
وی دلیل مصاحبه ابتدایی خود را که طی آن از افزایش قریب‌الوقوع ۱۵ درصدی قیمت تایر خبر داده بود، اصرار بیش از حد برخی از رسانه‌های تخصصی حوزه خودرو عنوان کرد و از آن انتقاد کرد.
خبر افزایش قیمت، بازار تایر را کم رونق‌تر کرد
همچنین، داوود سعادتی‌نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن نیز در واکنش به افزایش قیمت تایر طی روزهای اخیر گفت: در حال حاضر بازار تایر در شرایط کما قرار دارد و در حالی که عرضه تایر بسیار شرایط مساعدی دارد، تقاضا بسیار اندک است.
وی افزود: ظرفیت تمامی انبارهای تایر تکمیل است و مغازه‌دارها به دلیل کمبود مشتری، در حال تعطیل کردن مغازه‌های خود و رجوع به انبارهای عمومی هستند؛ چرا که تایر بر اثر قرارداشتن در فضای باز و آزاد، دچار پوسیدگی شده و مقاومت خود را از دست می‌دهد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن افزایش قیمت تایر در شرایط فعلی را اشتباه دانست و گفت: انتشار اخبار افزایش قیمت، همین تعداد اندک مشتری را نیز از بازار دور می‌کند و اثر منفی بر روی بازار خواهد گذاشت. چرا که فروشگاه‌های تایر برای تسویه با تولیدکنندگان، باید سبد خریداری شده خود را به فروش برسانند.
به نظر می‌رسد انتشار اخبار ضد و نقیض در خصوص بازار تایر در برخی از رسانه‌ها که شائبه ذی‌نفع بودن تولیدکنندگان تایر در آن وجود دارد، موجب التهاب و سردرگمی فعالان این بازار شده است که در نتیجه به زیان مصرف‌کننده نهایی تمام خواهد شد.
شاید در این روزها که مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند، اولاً؛ رسانه‌ها می‌توانند در راستای مطالبه‌گری از مسئولین و کاهش فشار اقتصادی گام بردارند و ثانیاً مسئولین مربوطه در مصاحبه با رسانه‌ها دقت کافی را داشته باشند تا اخبار مربوط به گرانی در صورت عدم قطعیت اعلام نشود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=15651

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰