طراحی و تولید هواپیماهای ۵۰ نفره ایرانی در دستور کار/ تولید روغن موتور هواپیما با بالاترین سطح استاندارد در داخل کشور - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد:

طراحی و تولید هواپیماهای ۵۰ نفره ایرانی در دستور کار/ تولید روغن موتور هواپیما با بالاترین سطح استاندارد در داخل کشور

  • کد خبر : 19854
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
طراحی و تولید هواپیماهای ۵۰ نفره ایرانی در دستور کار/ تولید روغن موتور هواپیما با بالاترین سطح استاندارد در داخل کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای تولید هواپیمای ۵۰ نفره ایرانی با همکاری چند وزارتخانه خبر داد.

گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا) به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، محمد محمدی‌ بخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری هفته دولت با تبریک هفته دولت گزارشی از عملکرد یک‌ساله سازمان هواپیمایی کشوری را ارائه کرد. 
محمدی بخش گفت: وزیر راه و شهرسازی ازشهریور و مهر سال گذشته برنامه جامعی برای تحول در حوزه هوانوردی به دولت ارائه کردند.
وی ادامه داد: صنعت هوانوردی دارای یک راهبرد ۱۰ ساله است که شامل ‌یک برنامه یک ساله برای پایداری صنعت و سه برنامه سه ساله برای پیشرفت و توسعه است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: با یک کار دانشی انجام این برنامه تهیه شده و امروز صنعت هوانوردی می‌داندچه برنامه ای برای توسعه دارد و شناخت بازار منطقه و فرا منطقه ای هم به ما کمک می کند. 
 محمدی بخش گفت: در حوزه بین المللی با کشورهای همسایه توافقات خوبی انجام‌ شده و پرواز به کشورهای همسایه برقرار است و همچنین پرواز به کشورهای آسیای جنوب شرقی آمریکای لاتین و اروپا در حال انجام است. 
وی گفت:باید با باز طراحی و بازپروری به فکر توسعه باشیم و در بخش نیروی انسانی به پروش بیشتر توجه کنیم، تا همگام و متناسب با توسعه در این بخش هم توسعه داشته باشیم. 
تعیین تکلیف موضوع پهباد و توجه به ورزش های هوایی
وی گفت: بخش ورزش‌های هوایی مغفول مانده بود که با کمک وزارت ورزش و جوانان مورد توجه جدی قرار گرفت و با استقبال بخش خوبی از جوانان روبرو شده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به عمق بخشی تولید محصولات مصرفی صنعت هوانوردی در داخل اشاره کرد و خاطرنشان کرد:  هم اکنون روغن موتور هواپیما با بالاترین سطح استاندارد در داخل کشور تولید و به همه ایرلاین‌ها فروخته می‌شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره پروازهای اربعین بیان کرد: حدود ۳ ماه است که از سوی متولیان صنعت حمل و نقل هوایی برنامه‌ریزی پروازهای اربعین صورت گرفته است.
محمدی‌بخش با اشاره به بروز برخی محدودیت‌ها در عراق، گفت: ‌بخش اعظم از پروازهای اربعین به فرودگاه نجف خواهد بود.
وی قیمت بلیت تهران- نجف را ۶ میلیون اعلام کرد و گفت: قیمت بلیت مشهد نجف را نیز ۷میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد. 
وجود۱۷۵هواپیمای فعال در کشور
محمدی بخش در پاسخ به سوال درخصوص میزان هواپیمای فعال در ناوگان هوایی کشور، گفت: در مجموع ۳۶۷هواپیما در کشور وجود دارد و ۱۷۵فروند فعال است و هم اکنون امروز آمار قابل توجهی در رشد تعمیر و نگهداری هواپیما وجود دارد. 
وی افزود : ۱۲۰فروند هواپیما قابل برگشت به چرخه است و تعدادی هواپیما نیز زمین گیر است. 
معاون وزیر افزود: صرفا اورهال کردن هواپیما مدنظر نیست و  کار بزرگی در نهضت‌ قطعات انجام شده و مجوزهایی به شرکت‌های مختلف در حوزه هواپیماهای سنگین ارائه شد. 
در حوزه هوایی در جنگ تمام عیار با غربی‌ها هستیم‌
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تحریم‌های صنعت حمل و نقل هوایی تاکید کرد: تحریم در حوزه هوانوردی عنوان کوچکی است و ما در یک جنگ تمام عیار با غربی‌ها هستیم. در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا تحریم‌ها را بی‌اثر یا کم اثر کنیم که تا کنون در این مسیر موفق بوده‌ایم.
 تولید هواپیماهای ۵۰ نفره داخلی در دستور کار صنعت هوایی 
محمدی بخش گفت: اکنون فقط ۱۷۵ فروند هواپیمای فعال داریم اما متوسط ماهانه دو میلیون و ۸۰۰ هزار جابجایی مسافر داخلی و خارجی داریم. این رقم نسبت به سال قبل یک میلیون افزایش داشته است، در این شرایط اگر  همه ناوگان را هم به چرخه برگردانیم تکاپوی پهنای کشور و تقاضای مسافر را نمی دهد.
 وی گفت: طبق دستور رییس جمهوری همه تلاش را در چند وجه از جمله خرید هواپیما، ساخت هواپیمای بومی و برگرداندن هواپیماهای زمینگیر به سر خط قرار دادیم اما به  ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم‌ که عددی علمی، کارشناسی شده است تا متناسب تقاضا هواپیما داشته باشیم.
رییس سازمان هواپیمایی گفت: در این راستا سه پلتفرم ۵۰، ۷۲، ۱۵۰ نفره برای طراحی هواپیما تهیه شده اما آنچه در حال حاضر مورد پیگیری قرار دارد تولید این هواپیماها از ۵۰ نفره با همکاری  وزارتخانه‌های دفاع، راه و شهرسازی و صمت در حال انجام است .
محمدی‌بخش با اشاره به اینکه ‌در دنیا فقط چند کشور در قالب کنسرسیوم تولید هواپیما را انجام می‌دهند، اظهار کرد: ایده و برنامه ساخت هواپیما از سال‌های قبل در کشور مدنظر بوده‌ و یک دستور و راهبرد است و قطعا استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور برای این کار احتیاج به همگرایی‌ دارد البته در این مسیر با وجود محدودیت‌های خاص کشورمان، از همه ظرفیت‌های داخلی استفاده خواهیم کرد، پلتفرم‌های مربوطه تهیه شده است و همچنین‌ نیاز کشور در آن مدنظر است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=19854

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰