خیابان‌های شیراز به اتوبوس‌های هوشمند خودران مجهز خواهند شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
15

خیابان‌های شیراز به اتوبوس‌های هوشمند خودران مجهز خواهند شد

  • کد خبر : 677
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
خیابان‌های شیراز به اتوبوس‌های هوشمند خودران مجهز خواهند شد
رییس کمیسیون هوشمندسازی وفناوری اطلاعات شورای شهر شیراز با اشاره به مصوبه اخیر این کمیسیون در خصوص تسهیل حمل‌ونقل درون شهری گفت: اتوبوس‌های هوشمند خود ران عضو جدید ناوگان حمل‌ونقل درون شهری شیراز خواهند بود.

به گزارش سایت خبری خودروهای تجاری (سیونا)، لیلا دودمان با اشاره به مصوبات آخرین جلسه کمیسیون هوشمندسازی که با حضور تمامی حوزه‌های مرتبط با حمل‌ونقل و ترافیک و متخصصان مدیریت شهری به صورت مجازی برگزار شد، افزود: در حال حاضر مکان‌یابی ایستگاه‌های اتوبوس‌های هوشمند و همگام سازی آن با ناوگان حمل و نقل فعلی شهر شیراز انجام شده است.

او با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون در تحقق مصوبات تسهیل حمل‌ونقل عمومی، اظهار داشت: اتوبوس‌های هوشمند (ART) «تراموای هوشمند» (نسل جدید) مزیت‌های بسیار اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی نسبت به سایر روش‌های حمل‌ونقل دارند و می‌توانند جایگزین مناسبی برای تراموا و دیگر وسایل نقلیه پر هزینه باشند.

دودمان با بیان این مطلب که در حال حاضر جهان در حال حرکت به سمت مدیریت هوشمند شهرهاست تا با ایجاد زیرساخت‌های هوشمندسازی و تربیت شهروندان آگاه، روند زندگی شهری را آسان‌تر کند، افزود: اتوبوس‌های ART با ۳۲ متر طول، ظرفیت جابه‌جایی ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر را با ۷۰ کیلومتر در ساعت دارد.

او با تاکید بر اینکه این خودرو‌ها به دلیل استفاده از انرژی‌های غیر سوختی هیچگونه آلودگی زیست محیطی ندارند، بیان داشت: از سوی دیگر تعریف مسیر‌های هوشمند برای حرکت این نوع اتوبوس‌ها، انعطاف پذیری و قابلیت جابجایی آسان مسیرها، امکان شارژ اضطراری در کمتر از یک دقیقه و در حین توقف در ایستگاه برای مسافرگیری را فراهم آورده است.

رییس کمیسیون هوشمندسازی وفناوری اطلاعات شورای شهر شیراز، داشتن امکانات ویژه ناتوانان و کم توانان جسمی و حرکتی را از دیگر مزایای برجسته این وسیله حمل‌ونقل عمومی عنوان کرد که راه‌اندازی آن حتما به استقبال شهروندان و کاهش ترافیک شهری منجر خواهد شد.

دودمان تاکید کرد: اتصال این اتوبوس‌ها به مرکز کنترل ترافیک شهرداری و توسعه نرم افزار‌های Iot و خدمات رسان به شهروند در کمیسیون هوشمندسازی، سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان فناوری اطلاعات در حال بررسی بوده و حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک و سازمان قطار شهری در حال انجام مذاکرات تخصصی با شرکت‌های چینی هستند.

او اضافه کرد: فاز اول طرح استفاده از اتوبوس‌های هوشمند خودران در حمل و نقل عمومی شیراز، در همان مسیر ۱۰ و نیم کیلومتری تراموا که در طرح جامع حمل و نقل و شورای ترافیک شهر شیراز به تصویب رسیده بود پس از بررسی‌هایی نهایی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=677

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰